Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2019, 14:23   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

En de Duitsers blijven het 'wir schaffen das' hoog in het vaandel dragen.

Duitsland wil deel migranten aan boord reddingsschepen opvangen.

Citaat:
Duitsland heeft de Europese Commissie meegedeeld dat het een deel van de migranten die zich aan boord van de ngo-schepen Alan Kurdi en Alex bevinden, wil opvangen. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer zaterdag.
Ik begin over dat 'wir schaffen das' gedoe van de Duitsers een héél ander idee te krijgen en dat is dat zij op die manier hun leger aan het aanvullen zijn.

Was er in een ver verleden niet een Duitser (Oostenrijker eigenlijk) die de wereld wilde veroveren naar zijn hand wilde zetten?

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Duitsers met het maar blijven binnenhalen van illegalen/migranten hetzelfde van plan zijn.

Ik hoop dat de andere leden van de Europese commissie dit tijdig inzien want anders is het einde de EU.

Iets eerder:

Citaat:
De kapitein van het reddingsschip met 42 migranten aan boord is vrijdagnacht in Italië gearresteerd. Ze was door een militaire blokkade gevaren die haar wilde verhinderen om de haven van Lampedusa binnen te varen.
Vriendelijke militairen.

Ik denk dat ze bij velen bedacht zou kunnen geweest zijn met een gat in haar boot.

Maar we zijn te bleu in de EU?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 14:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden