Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2021, 06:40   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wij hebben gebouwd in 2004 en wij hebben een regenwaterput laten steken, één van 10.000l. Ik dacht omdat het verplicht was om een regenwaterput te voorzien. Maar blijkbaar dus pas 10 jaar later verplicht.

We gebruiken het regenwater voor 1 van de toiletten, daarnaast een buitenkraan en een binnenkraan om de potplanten water te geven en een kraan in de garage om de auto's te wassen.

Sinds 2005 zijn we één keer zonder regenwater gevallen toen ik de gazon met regenwater sproeide en 's avonds vergeten was de kraan te sluiten. 10.000l is snel leeg aan 1000l/hr.

Met het toilet op regenwater heb ik ook één keer een probleem gehad. Bleef doorlopen. Dat is zo een inbouw Geberit toilet. Binnen in de spoelbak had zich een zwarte, slijmerige schimmel ontwikkeld die de beweging van de vlotter hinderde waardoor de toevoer niet meer goed afsloot. Alles goed schoongemaakt en tot nu nog niet opnieuw problemen mee gehad.

Een regenwaterput red je niet als je veel water nodig hebt om bijvoorbeeld je gazon te sproeien tijdens een langdurige droge periode. Daarom hebben we een grondwaterput laten slaan en die heeft natuurlijk een veel grotere capaciteit.
Kon toen een gemeentelijke verplichting zijn.
Mijn zus was dit verplicht in ongeveer dezelfde periode.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden