Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2020, 22:46   #5409
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Volgens Israel hebben ze alle zeggenschap , maar in een gaza onder bezetting is dat niet mogelijk.
Gaat u aan Hamas uitleggen dat ze niks te zeggen hebben in Gaza? Ga ervoor, veel plezier.

Citaat:
Ze misbruiken elke vorm van verzet voor dat doel. Onderdrukking heet dat .
Of gewoon "a game of thrones". Of "the Big Game". Noem het zoals je wil.

Citaat:
Wie zijn dan de uitmelkers?
Oh, de leiders die er hun zakken mee vullen, maakt niet uit welke partij in betrokken in deze zaak.
Citaat:
Het gaat mij om het concrete beleid van Israël.
Het is doelgericht, consistent, hindert mij niet, , ik zie er verder geen probleem mee.
Citaat:
Geneuzel over de vuurpijlen van hamas valt zeker niet in mijn smaak , vooral niet omdat het zo hypocriet is.
Welke hypocrisie? Hamas wil Israëli doodmaken, maar kan het met moeite en een klein hoopje geluk. Maar welk resultaat er er echt beoogd wordt, dat is voor u een zekerheid, de bevrijding van Gaza en de Palestijnse gebieden.
Pandareus en ik hebben een andere mening.
Citaat:
De vermeende intenties van gazanen rechtvaardigen de Israelische terreur niet.
Volgens u niet nee. Volgens mij is de methode ook niet de meest slimme, maar ik ben geen lokale beleidsmaker.
Citaat:
Je kunt altijd claimen dat ze vanalles van plan zijn en willen , en er alleen niet tot in staat zijn.
Waar geeft u me ongelijk? Zijn de Hamasianen in staat de wil van hun volk uit te voeren? Al dan niet met een hele hoop toegezegde , al dan niet fictieve steun uit alle hoeken? En wat is de wil van dat volk? U schrijft "Palestina vrij en iedereen blij".
Ik ben een andere mening toegedaan.

Citaat:
De claims van Israel over Iran U heeft geen aandacht voor the "bigger crime" en legt de focus op de kleinere.
Wat u de "Bigger Crime" noemt is gewoon uw stokpaardje.
Op wereldvlak is het maar een hikje , een druppel op een gloeiende plaat. Een focuspunt dat eigenlijk genegeerd zou moeten worden.
waar selecteren ze dan op?

Citaat:
Vandaar ook dat onder andere Nederland zelf ter plaatse haar ondernemers direct aan het bouwen zette in Gaza , zonder cash te verstrekken . Maar ook dat mocht uiteindelijk niet van Israel.
Ik begrijp Israël volkomen. (begrijpen is niet hetzelfde als goedkeuren)
Maar ik zou het anders aangepakt hebben vanuit Israëli standpunt. "ga ervoor beste Goy". Een paar relletjes later en die "buitenlandse hulpverleners" zijn het best wel beu hoor.
Citaat:
Uw vorige betoog zat weer vol minachting , dat is uw drijfveer om werkelijk alle geweld door Israel goed te keuren, ondanks uw kritiek op het beleid van Israel.
Minachting is een emotie die moeite vergt, die spendeer ik wel ergens anders aan.

Citaat:
Israel is een staat die humanitaire hulp dwarsboomt . Hun veiligheidsbeleid is doorgeschoten en middeleeuws paranoïde. Daar is niets logisch aan .
Toch begrijp ik de methodiek. En paranoia is pas een "ziekte" als er niemand achter je aan zit. En dat is nu iets dat je de joden niet kan verwijten. Er is altijd wel een groep die ze wil kloten. Ergo, paranoia is en overlevingsmechanisme voor de joden.
Citaat:
Welk ander land gaat ongewapende demonstranten, die zich niet op hun gebied bevinden en geen bedreiging vormen, massaal neerknallen met scherpschutters aan de grens?
Meh, er zijn zelfs geen grenzen nodig. Er zijn landen die met tanks over demonstanten rijden, er zijn bevolkingsgroepen binnen landen die met stenen en stokken andere groepen uit proberen te roeien. En de hoofdreden waarom we zo'n dingen niet van andere landen zien of horen. Er zijn bitter weinig grenzen in eenzelfde situatie, en die grenzen zijn een zovervande kumbayazangers hun bedshow dat de media er geen aandacht voor heeft.
De constante "lauwwarme" oorlog in het Zuid Amerikaanse oerwoud bijvoorbeeld. Tibet en de grensgebieden tussen India, Pakistan en/of China gaan we zelfs niet vermelden.
Dan zijn ze toch geen haar beter als in Iran!
Citaat:
Maar wijzen op de morele kant van de zaak mogen we niet doen , onderdrukking is eigenlijk logisch , een merkwaardige zaak.
U kent mijn standpunt over moraliteit. Da's een luxe, net zoals veganisme.
Citaat:
Ik ga de situatie in Gaza toch beschrijven :
Klinkt wel als Brussel
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden