Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2021, 09:07   #13
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Misschien moeten vakbonden eens op hun plaats gezet worden. Naar mijn oordeel is het nog steeds een bedrijf dat zelf zou mogen kiezen wanneer ze werken. Ook al is dat zeven dag op zeven, de klok rond.

Dat zou betekenen dat wat betreft het klaarzetten van bestellingen en eventuele leveringen, zij niet afhangen van beperkingen; welke hen in een direct nadeel plaatsen ten overstaan van bijvoorbeeld een bol.com

De argumenten tegen een systeem van zelfbeschikking begrijp ik echt niet. Het lijkt me niet bijzonder moeilijk om arbeidsreglementen dermate op te stellen, dat het duidelijk is wie wanneer werkt. Verder kan ik me niet voorstellen dat er echt geen mensen zijn, die niet willen werken tijdens de weekends of nachtelijke uren; zeker wanneer deze uren beter betaald worden.

Bovenstaande geldt wat mij betreft voor elke sector. Wie het wil (en op basis van loonkosten rendabel kan houden) moet de mogelijkheid krijgen dit te doen. Argumenten in de zin van concurrentievervalsing (bijvoorbeeld grote supermarkt vs kleinere lokale handelaar) zijn wat mij betreft te begrijpen; doch realistisch gezien niet meer van deze tijd.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden