Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2008, 08:17   #105
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tobber Bekijk bericht
Ik denk dat alleenstaanden zich een beetje blindstaren op tweeverdieners.

Tweeverdieners betalen twee keer belastingen, twee keer egw, twee keer eten en drinken, twee keer kledij, twee keer mutualiteit, twee keer vakbond, twee keer hospitalisatieverzekering, meer naftverbruik aangezien ze met twee de auto gebruiken.
Als er kinderen bij betrokken zijn krijg je idd kindergeld, maar dat dekt slechts een deeltje van de kosten, er komen dan immers nog kinderopvang kosten, pampers, babyvoeding, kinderkledij (t is klein maar t kost veel en wordt erg snel te klein), verandering van meubels (wieg-spijlenbed-1persoonsbed en bijbehorende overtrekken).

De meeste alleenverdieners die ik ken maken ook geen gebruik van verschillende kanalen.
Daarmee wil ik zeggen, ga eens langs een ocmw van uw oren maken, mss heeft u wel recht op vermindering bij de lijn/nmbs, een kansenpas, goedkope maaltijden in een sociaal restaurant, zaken die u kan inbrengen op uw belastingaangifte die u besparing kunnen opleveren, een sociale huur/koopwoning.
Men kan meubels/uitzet/kledij kopen in een kringloopwinkel, boodschappen doen in de aldi, indien nodig de voedselbank raadplegen indien u geen eten meer kan betalen.

Op voorhand zeggen: daar ga ik niet gaan onderhoren want ik heb er toch geen recht op, is verkeerd, wie niets probeert heeft bij voorbaat niets.

Wel vind ik dat er iets moet gedaan worden aan de veel te kleine kloof tussen uitkering en werkloon. Toen ik alleenstaande was met mijn kinderen had ik minder uit te geven als werkende mens. Toen ik mijn werk kwijt was omwille van opvangproblemen en bij het ocmw terecht kwam (ontslag dwingende redenen: werkweigering. omdat ik niet kon gaan werken zonder opvang voor mijn kinderen en dus geen recht op werkloosheidsuitkering), had ik veel meer financiële ruimte. En dan is men verbouwereerd dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken. Gelukkig is er eindejaarspremie en vakantiegeld (soms maaltijdcheques) voor de werkende mens, wat toch al veel goed maakt, ook pensioensparen en hospitalisatieverzekering via het werk zijn mooie extra's.
Maar vele mensen denken daar niet aan, terwijl dat op jaarbasis toch een aardig bedrag extra is. Maar ook het gewone loon mag wat meer, of de uitkeringen wat minder.


Blind staren ???? er is wel een feit dat veel alleenstaanden nog geen centen hebben om op reis te gaan , kostprijs van naft ? de meeste alleenstaande die ik ken inclusief ik kunnen zich nog geen eigen wagen wagen kopen en onderhouden !!!!!

een huis / appartement is niet de helft goedkoper voor alleenstaanden , verwarming ook niet !!!!


kinderen wil je zelf , maar anderen moeten er wel 2 keer voor betalen ( kindergeld EN belastingsvoordeel )


hehe , sociaal restaurant op de buiten .......... je zal ver moeten zoeken !!!!


plus als je iets extra wilt verdienen zit je zo in een hogere belastingsschaal en ga je dus voor een appel en een ei werken ....... en ook dat kan ik weten , ik doe weekend werk .... en ik wil daar mee stoppen !!!!!
pibo® is offline