Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2021, 07:38   #12
Der Wanderer
Minister-President

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En veruit het gros van die medische wereld heeft dan ook niet het minste benul van wat er wetenschappelijk gekend is, maar praat een piepklein kliekje na.

Vraag eens aan uw huisdokter hoeveel publicaties (geen samenvattingen door "overheden" he) hij gelezen heeft over een aantal geneesmiddelen waarvan hij de "mening" heeft dat ze niet werken. Ik heb het over wetenschappelijke publicaties he, de rapporten van onderzoek en analyse.

Je zou versteld staan hoe weinig die mensen het vakgebied volgen via hun bronnen. Ik ken enkele dokters. Die kenden zelfs de publicatie van sciensano over HCQ niet. Maar er zijn er meer dan 200 he. Mijn schoonbroer die dokter is, kende zelfs het middel "ivermectine" niet. Ik heb hem moeten zeggen dat het iets tegen parasieten was. Maar 2 minuten later wist hij wel dat het niet tegen corona kon werken "want anders zou men dat wel gebruiken zeker". Hij vormt mee die 99% "meningen".

De waarde van die 99% meningen is dus ongeveer die van uw gemiddelde Peruviaan over het vraagstuk van de Belgische confederaliteit: totaal ongeinformeerd, en eventueel napratend.

En uw 99% is waarschijnlijk een stuk kleiner, want hoewel inderdaad veruit de meeste dokters, eens hun studies achter de rug zijn, niet heel veel meer aan wetenschap doen, zijn er echt meer dan 1% die toch zelf informatie opzoeken en het vakgebied volgen, anders dan via de "hierarchie" he.

Het is merkwaardig dat jij zo overtuigd bent dat iedereen, 99%, op dezelfde lijn zit. Vroeger wist men dat verkiezingen die met 99% gewonnen werden, die van bananenrepublieken waren, en nu denk je zelf dat men enkel maar met een bananenrepubliek logica kan handelen en denken.
Wat wel enigszins grappig is, is dat ik hoorde van een huisarts die zei dat recepten als zink en quercetine dienen om geld uit de zakken van de mensen te kloppen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 maart 2021 om 07:39.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden