Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2004, 20:14   #15
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
Volledig akkoord maar de Vlaamsgezinde blijft met zijn strijd naar meer autonomie dan morgen weer volledig in de kou staan...een alternatief tussen het blok en de nv-a bestaat er niet, trouwens ik geloof in geen 100 jaar dat het zogezegde 'vlaamse kartel' in staat is om maar iets goeds te doen voor Vlaanderen - buiten het feit dat ze dan degelijk regeren maar na de blunders van paars gaat het verschil zodanig opvallen dat ze niet slechter kunnen regeren.
Cyperken is offline