Los bericht bekijken
Oud 29 april 2017, 09:56   #202
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor mijn aandelentransacties (die ik principieel zo veel mogelijk beperk) werk ik met Bolero. Ze geven wel een zeer goede service.
Zowat een goede week geleden kreeg ik een blaadje met beleggingsadvies van de KBC in mijn bus. Het was eigenlijk amusant om te zien hoe ze poogden de kool en de geit te sparen. Ze begonnen met zich te richten tot klanten die zelf in aandelen belegden en prezen dus (uiteraard) hun eigen dochteronderneming KBC Securities (Bolero) aan. Maar nog op dezelfde pagina was het van: "U kunt het zich natuurlijk ook gemakkelijker maken" en dan begon een lovend tekstje over hun fondsen.
Dat is ook zo bij bvb bnpparibas. Allerlei verhalen over individuele aandelen, maar, alleszins via hun systeem van hetgeen ze private banking noemen, praktisch alleen mogelijkheden om in fondsen te beleggen.
Ik heb uiteindelijk niets tegen fondsen. Alleen is het resultaat nogal wisselvallig (soms beter, soms slechter dan de beursindex), voornamelijk uit oorzaak van de commissielonen die alles bijeen tegen de 2%/jaar oplopen.
En voor mij is het wat te weinig rock and roll.
Bob is offline   Met citaat antwoorden