Los bericht bekijken
Oud 20 september 2020, 10:40   #134
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zeer goed in vergelijking met Europa in het geval die westerse technologie atoomwapens zijn. Ik geef Afrika meer kansen een nucleaire armageddon goed te doorstaan dan Europa. Uiteraard wordt dat niet gemeten door IQ testjes. Die zijn met blokjes en zo bezig. Niettegenstaande daarvan houdt intelligentie in hoe goed je je kan aanpassen aan je omgeving en aan veranderende omstandigheden.

Wat maakt Ashkenazis genetisch trouwens zo verschillend? Qua opvoeding en kansen OK. Qua genetica echter?
Nogal wiedes dat Afrika een nucleaire armagedoon beter kan doorstaan. Temperatuur dropt dramatisch. Dat betekent dat Europa een klimaat als Groenland krijgt en Afrika frisse temperaturen rond de 15 graden Celcius, ipv gebruikelijke 30 graden — rond de evenaar.

Dat IQ testen een verlengstuk zijn voor schoolmateriaal, mee eens. Maar er is ook iets als zelfstandig 'metingen' doen en daaruit conclusies trekken.

Negers zijn beter in talen dan blanken. Afrikanen die in hun gastland binnen een jaar een woordje Chinees, Russisch kunnen spreken zijn eerder de norm dan uitzondering..
Kunnen ook visueel beter onthouden dan blanken is mijn indruk. Echter het totaal plaatje zien scoren negers gewoon niet goed in. Tomm uit Kenia hoor ik ook telkens deze, laatste, conclusie trekken.

Wel een relevant punt om (collectief) een hoger welvaartsniveau te bereiken dunkt me.



(..)

Bij Koreaanse adoptiekinderen, in mijn schooltijd jaren 80 en 90, viel mij telkenmale op hoe goed ze stof tot zich in konden nemen zonder de materie erachter te (hoeven te) snappen. Kopieermachines als het ware.

Genetisch? Ja, ik denk van wel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 september 2020 om 10:56.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden