Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2019, 22:39   #504
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Verkennen en veroveren is.. Enig idee dat de Chinezen de lul waren na onafhankelijkheid van Indonesie; ook de rode Khmer hebben hen eruit gewerkt. We zullen zien, hoe het gaat lopen; ik heb het gevoel dat Chinezen weer in de positie van destijds terecht kunnen komen. Namelijk wie uitleent en dividend verwacht, kan dezelfde behandling verwachten als Joden destijds. Gewoon een kwestie van tijd tot de bom barst. Meerdere bommen op de wereld te verstaan.
Er is een zekere spanning te voelen ten opzichte van Chinezen in Afrika, aangewakkerd door de westerse media. Maar ik vind dat dit onterecht is.
Die spoorlijn is het beste dat Kenia de afgelopen decennia is overkomen.


Die foto vat het goed samen. In plaats van dagen in de file te spenderen tussen Mombasa en Nairobi, meestal in vreselijke minibusjes over vreselijke wegen, doe je er nu in 4 u over voor 6 euro met de trein.

Ik denk niet dat Afrikanen zich tegen Chinezen zullen keren. De haat is vooral voelbaar tegen de eigen elite. En tegen de Indiërs.

De dagen van de Rode Khmer en de massamoorden in Indonesië liggen ver achter ons. Nu is China een economische, militaire grootmacht om U tegen te zeggen. Toen nog een achterlijk land vol honger lijdende rijstboeren.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2019 om 22:44.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden