Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 21:32   #105
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik zou graag is willen weten waarom ik voorzchtig moet zijn?
ik geloof niet in samenzweringen.
jij misschien niet, maar de Belgische wet denkt er anders over, zoals in dit artikel bv:

Citaat:
Art. 3

Hij die een van de volgende handelingen pleegt, wordt gestraft met levenslange opsluiting :

1º genocide en deelneming, in de zin van artikel 66 van het Strafwetboek, aan genocide;

2º samenzwering om genocide te plegen;

3º het bevel, zelfs zonder dat dit gevolgen heeft gehad, om genocide te plegen;

4º het voorstel of het aanbod om genocide te plegen en het aanvaarden van een zodanig voorstel of aanbod;

5º het aanzetten tot het plegen van genocide, zelfs zonder dat dit gevolgen heeft gehad;

6º de poging, in de zin van de artikelen 51 tot 53 van het Strafwetboek, om genocide te plegen;

7º medeplichtigheid, in de zin van artikel 67 van het Strafwetboek, aan genocide;

8º het verzuim gebruik te maken van de mogelijkheid tot handelen vanwege hen die kennis hebben van bevelen, gegeven met het oog op de uitvoering van een dergelijk misdrijf of aan feiten die een begin van uitvoering hiervan vormen, ofschoon zij de voltooiing ervan konden verhinderen of konden doen ophouden.
link

Zo leidt een samenzwering om genocide te plegen bv tot een levenslange opsluiting (of 5 jaar effectief hier )
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden