Los bericht bekijken
Oud 28 september 2017, 17:46   #85
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het kan ook dat de Franse regering wapens koopt in Belgie voor zijn politie en militairen. Of eender welk industrieel of commercieel akkoord. Alles is mogelijk. Als de Belgen het goed spelen houden ze aan de deal wat over. Daarom waarschijnlijk dat Frankrijk aanstuurt op en land tot land deal, ze kennen de Belgen.
De "deal" is voorbij,er is geen offerte ingediend voor de Rafale-straaljager(nochtans ,ook in mijn ogen,dé kanshebber,meer dan,bvb,de F-35 ).

Ik heb hier in dit draadje eerder de link gegeven naar de offerte-aanvraag die Belgie uitgevaardigd had.Alle mogelijkheden tot het doen van voorstellen voor compensaties konden daarin ingevuld worden.

Probleem,durf ik beweren,is dat dit dan,in de loop van volgend jaar, "openbaar" zou worden,een ZEER groot probleem voor de wheeler-dealers van Parijs.

Ook,gedurende de offerte-tijd was er geen effectieve mogelijkheid tot lobbyen.De enige mogelijkheden tot contact waren via een bureautje op het Belgische Hoofdkwartier en via streng gereglementeerde contactdagen ,ook vermeld in die offerteaanvragen......sexreizen naar Thailand,"seminaries" in exclusieve omgevingen ,financiele bijdragen op rekeningen in de Guernsey-eilanden voor geslecteerde betrokkenen,allemaal methoden van vroeger als het om grote defense-aankopen ging zijn deze keer dus oneffectief.......Zelfs de Belgische Minister van defensie was onaanspreekbaar gedurende de looptijd van de offerte.....



Neen,het zal het Belgisch parlement moeten zijn die de ganse procedure ongedaan maakt......Maar het zal dan GOED moeten uitgelgd worden aan burger Kelt hoe een zorgvuldig gestructureerd offerteproces (gestart onder de regering Di Rupo nog overigens) nu plotsklaps ongeldig zou moeten worden.

Koop dan beter GEEN straaljagers nietwaar....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2017 om 17:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden