Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2019, 08:43   #1944
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij leest niet. In de tweede bron: Ook mochten de Oostenrijkers zich na 1918 niet bij Duitsland voegen. Hoewel de meeste Oostenrijkers dat wensten.
Ten eerste was uw bewering: 'Oostenrijkers voelen zich Duitsers', NIET 'de meeste Oostenrijkers wilden zich bij Duitsland voegen'. Ten 2e is uw bewijs van deze stelling een zin uit een tekst op een website. Dat is géén bewijs!
Bovendien suggereert de rest van de tekst net dat de Oostenrijkers zich niet bij Duitsland wilden voegen!

Met u discussieren is echt hopeloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het tweede probleem is dat jij te weinig verstand hebt van staat- en natievorming en wel mee wilt praten. Hét kenmerk van een natie is dat de groep zich daadwerkelijk als een natie beschouwt.
Maar man toch! Wat een stelling! Ik zou zeggen, geef daar eens een bewijs van, maar ik kan evengoed vragen om een religie te bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In landen waar dat niet zo is, zoals in België, maar ook Spanje, zijn staatkundige problemen.
Maar ik kan een heleboel lande opnoemen waar het fout loopt die héél nationalistisch zijn! Gij zijt de kampioen in het cherry picking!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht


Jij leest niet. Ik heb nooit gezegd dat de Palestijnen nu geen natie zijn. Ik zeg dat de Palestijnse natie pas in de jaren 60 is ontstaan.
Dat weet ik wel. Mijn antwoord is dan: en dan? et alors, so the f*ck what?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

Ik mengde mij in de discussie, omdat jij beweert dat de Palestijnen afstammelingen zijn van een volk dat al eeuwen in het gebied woont. Dat klopt aantoonbaar niet.
Maar ik kom met bewijzen (van joodse bronnen) dat het wel zo is, gij komt met niets.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Palestijnen beschouwden zich als Arabieren en/of Syriërs. Palestijns nationalisme bestaat pas vanaf halverwege de jaren 60.
dat is ook aantoonbaar niet zo. Dat heb ik u al bewezen. Maar als gij oogkleppen opzet, dat is niet mijn fout.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden