Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2017, 09:33   #403
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De ideologische teneur daarvan is duidelijk destructief, nl: ‘whites must perisch…’
Is dat cultuurmarxisme voor jou?

Eigenaardig.

Uw interpretatie van het "gelijktrekken" van rechten en vrijheden voor alle mensen beschouwt ge als een negatieve trend. i.e. ipv van dat minderheden en onderdrukten opgeheven worden tot een niveau van "witmans" concludeer je eerder dat het gelijktrekken betekent dat "witmans" moet inboeten om tot het niveau van de onderdrukten.
Waarom zou dat destructief zijn? Dat moet toch helemaal niet? Kijk naar vrouwenstemrecht en emancipatie in begin 20e eeuw?...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Deze alinea erin verklaart een en ander:

“The essay you have just seen is completely meaningless and was randomly generated by the Postmodernism Generator. To generate another essay, follow this link.”

Nice try, though.
Dju toch.

Wie heb ik er weer mee liggen gehad... aja MIS. oh boy, dat was nogal eens wat.

Bon, over post-modernisme en het "nut" ervan wil ik ook nog eens een boompje opzetten. Misschien hier?: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190095

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Opgezocht naar je aanwijzingen, echter niets daarvan gevonden.
Verlos me uit m’n onwetendheid graag.
De Engelse romantische dichters van begin 19e eeuw; een synoniem voor wanderlust, het verlangen het eigen huis te verlaten, te reizen en te ontdekken.

hier meer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wanderlust
https://en.wikipedia.org/wiki/Oikophobia

Ik haal het maar aan omdat het actueel gebruik van de term in politieke context bij uitstek negatief is; de afbraak van de eigen waarden, omarmen van vreemde cultuur enkel vanuit een anti-cultuur reflex, misplaatst schuldgevoel.
Dat was het dus absoluut niet bij conceptie van de term. Daar ligt de nadruk op het té beklemd voelen in het vertrouwelijke, de "comfort zone" zoals men nu zou zeggen. de reactie is dan verkennen, op zoek gaan naar het nieuwe zonder een referentie naar het verloochenen van zichzelf.

Opvallend hoe die term nu voor de kar wordt gespannen van een politieke groep en zo een andere, negatieve betekenis begint te krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uiteraard ben je niet a-moreel, hoogstens andere waarden toegedaan, al blijkt dat die ‘multiculturele waarden’ tot nog toe nergens ter wereld hun vruchten hebben afgeworpen, toch niet in de zgn kruisbestuiving tussen de westerse en islamitische waarden.
Maar mss kan je hier enkele voorbeelden geven van zgn ‘islamitische verrijking’, waar we door westerse progressieven steeds aan herinnerd worden, want daar gaat deze draad immers over.
Ha, wat dacht je van de grote migratiegolven naar de VS in de 19e-20e eeuw? Italianen, Ieren, Duitsers, Aziaten…
Nu moet je niet denken dat dat een mooie homogene groep was met “ongeveer” eenzelfde godsdienst. Neenee, De katholiek en de protestant toen waren evengoed water en vuur net als de moslims en christenen nu.
Er waren ook veel strubbelingen met migranten, maar toch is dat op lange termijn een succes geworden. Waarom? Gedeelde fundamentele waarden van individuele vrijheid en godsdienstvrijheid.
Je vergeet precies dat de VS van begin 1900 bij uitstek een multiculturele samenleving was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vraag dat ook eens aan een moslim, een Afrikaan, een Aziaat of ’n Zuid-Amerikaan, een goed toehoorder zal dan altijd ‘eigen volk eerst’ ontwaren in die hun uitleg.
Waarom zou ik me daar dan voor moeten schamen ? Omdat jij mss ’n (misplaatst) schuldgevoel hebt mbt het westerse verleden inzake oorlog en kolonialisme, iets waar jij en ik geen bal verantwoordelijk voor (geweest) zijn ?
Ha, dat is goed. Ik kloeg uw moral highground aan. Ik claim zelfs helemaal geen moral high ground. Mijn waardenset is just as good as anyones.
Gij moet u niet schamen, net zoals ge niet hooghartig moet zijn over uw waardenset.
En wilt ge nu alstublieft stoppen met dat vermeend misplaatst schuldgevoel. Ge moet niet den amateur psycho-analyticus uithangen. Dat begint een beetje genant te worden.

Bon, ga je ook reageren op dit?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382
Terechte kritiek of cynisme?...........
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden