Los bericht bekijken
Oud 1 september 2017, 10:16   #419
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het gegeven dat ‘whites must perisch’ ? Dat is het uiteindelijke doel van de cultuurmarxisten/oikofoben.
Ah is dat de grond van de zaak?
Komt niet helemaal overeen met de andere definities. Ma bon, als het dat zou zijn, dan is het best verwerpelijk…
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Verder, hoe noem je deze blatante hatespeech dan ?:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=228634
Noemt ge dat hatespeech? De definitie:
“Met haatzaaien of aanzetten tot haat wordt doorgaans bedoeld het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering, bijvoorbeeld op basis van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.”
Uw voorbeelden:
“Let’s not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That’s a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states.”

“We still nurse a sense of our homogeneity and difference from others, and that’s precisely what the European Union, in my view, should be doing its best to undermine.”

“The Swedes must be integrated into the new Sweden , the old Sweden will not return.”

Etc. etc. Dat is toch geen hatespeech man. Kan best zijn dat je er niet mee akkoord gaat maar zet toch bezwaarlijk aan tot haat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet elke vreemdeling is er mentaal klaar voor om te worden ‘gelijkgetrokken’ met onze wetten en waarden.
Nogmaals, als een neger roept ‘Afrika voor de Afrikanen’, dan is er geen pocokat die daar aanstoot aan neemt, maar o wee als ’n blanke vind dat Europa aan blanken toebehoort, dan is ’t kot te klein en wordt binnen ’n oogwenk Godwin van stal gehaald.
Die zgn minderheden ea immigratiegroepen dienen zich aan te passen aan de regels/wetten van hun gastlanden, niet andersom, dat is overal ter wereld zo.
Waarom hier dan niet ?
Hoezo zou dat hier niet zo zijn?
Verwachten we geen verdraagzaamheid van nieuwkomers?
Wordt de homofobie van vele moslims niet aan de kaak gesteld?
Worden er geen acties ondernomen om moslima’s te emanciperen, vanuit de Westerse waarde van gelijkheid tussen man en vrouw

Uw stelling klopt niet; er wordt zeker wel verwacht van de migrant dat hij/zij zich aanpast. Ook onder “pocokatten”
(Wilt ge alstublieft dat soort gratuite scheldtermen niet gebruiken. Is arrogant. Is flauw. Zullen we dat afspreken Diego?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat ‘n non-argument. Ga je vrouwen – die hier notabene altijd al waren - nu al vergelijken met immigranten ?
Trek het niet uit context. Ik haalde vrouwenrechten aan als een voorbeeld van het gelijktrekken van rechten door het OPTREKKEN van de rechten van een onderdrukte groep zonder dat daarbij de rechten van de “incumbent meerderheid” verlaagd werden. Dit als voorbeeld dat gelijktrekken van rechten niet per se destructief moet zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je gaat voorbij aan het feit dat cultuurmarxisten de westerse cultuur misprijzen en liefst van al zien verdwijnen en hiervoor het demografische wapen van de massa-immigratie van vreemde culturen aanwenden.
Dat die immigranten/minderheden/’onderdrukten’ eveneens aangespoord worden om de eigen cultuur te behouden – wegens zgn evenwaardig -, is ook een feit dat niet echt matcht om een harmonische samenleving te bekomen.

Dat de eigen bevolking zich daardoor vervreemd begint te voelen, is dan ook logisch, nog los van de enorme economische/maatschappelijke/sociale problemen en kosten, die zo’n ongewenste massa-immigratie met zich meebrengen.
Zie, hier geraakt ge mij kwijt. Deze uitspraak impliceert dat er een kleine groep aan de macht is met een verborgen agenda ingegeven door een –laten we eerlijk zijn- vreemde ideologie. Die ideologie is dan cultuurmarxisme, de drang om de eigen Westerse beschaving kapot te maken.

Allé, gelooft ge dat nu echt? Ge kent toch ook occam’s razor? Dit is toch wel een heel erg vergezochte verklaring voor wat er momenteel gebeurt op vlak van migratie?
Je kan trouwens bezwaarlijk argumenteren dat het merendeel van de Europese politici achter massa-migratie naar Europa staan, laat staan het in te zetten als een “demografisch wapen” (!)

Mijn inziens is het simpeler, het is een clash tussen openheid en verdraagzaamheid, fundamenteel ingebakken in de Westerse cultuur en die ervoor zorgt dat we geneigd zijn te “helpen” vs. behoudsgezindheid, zelfbescherming, verzet tegen verandering.
Dit soort inwendige conflicten is er bij elke migratiegolf doorheen de geschiedenis. Is dat geen betere verklaring voor de huidige spanningen rond migratie? Eerder dan een obscure theorie dat een kleine groep, door schuld verteerde blanken, hun eigen cultuur kapot willen maken en daar migranten voor aanwenden?

Vraagje trouwens, beschouw je mij als een cultuurmarxist (volgens jouw definitie)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Met dat verschil dat de Europese migranten van toen, allemaal wel min of meer Europese waarden en gewoonten deelden, die onderling aanvaardbaar waren.
Ah, deze reactie had ik verwacht.
Dat is dus NIET zo. Je projecteert de huidige, over langere tijd geconverteerde Westerse waarden naar een periode toen die verschillen wel degelijk groot waren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De term ‘godsdienstvrijheid’ zoals wij die onderschrijven, bestaat niet voor moslims en zal nooit bestaan, noch enige ‘gedeelde fundamentele waarden’.
Kijk maar naar hun 1400-jarige geschiedenis.
OK, een voorbeeld uit de geschiedenis: Joods-Islam relaties in de middeleeuwen, vooral Spanje. Joden vluchtten toen weg uit Christelijke landen náár Islamitische landen, uit angst voor vervolging. Moslims waren toleranter voor Joden (én ook tav Christenen overigens).
Een tegenvoorbeeld dat godsdienstvrijheid absoluut en exclusief Westers zou zijn is natuurlijk de Inquisitie.

Ik wil maar aantonen dat verdraagzaamheid/godsdienstvrijheid best kan in combinatie met Islam. Granted, progressieve islam is nu ver te zoeken, maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is. De geschiedenis toont aan dat dat wél kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als je me één moslimland kan opnoemen waar niet-moslims exact dezelfde rechten en vrijheden genieten als moslims, wil ik dat wel eens weten.
Maleisië. Een land met een Moslim meerderheid met gelijke fundamentele burgerrechten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Malaysia
Helaas tot voor kort was Indonesië ook relatief tolerant tov religieuze minderheden.

Ik ga er niet onnozel over doen, ge moet ver zoeken inderdaad. Ik wil enkel aantonen, het is niet uitgesloten, het is niet “inherent” aan Islam om intolerant te zijn. Het zit niet “in hun bloed” zoals zo vaak wordt geïmpliceerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ondertussen verkiest de meerderheid van moslims in Europa de sharia boven de grondwet.
Die angst voor de Sharia, waarom toch. Dat is zo’n fetish geworden de laatste 10 jaar. Het gaat niet om de Sharia an sich he, het gaat om de interpretatie en uitvoering. Zowel IS als Maleisië claimt de juiste toepassing van de Sharia. Ik zie toch wat verschillen…
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
‘Gedeelde waarden’ ? Welke juist ?
Individuele vrijheid en godsdienstvrijheid. Schreef ik toch?...
Het was een mix van aan vervolging vluchtende religieuze groepen en economische vluchtelingen. Gezien vervolging op religieuze gronden vaak een gemene deler was van de (zeer) diverse groepen is godsdienstvrijheid als gedeelde waarde opgenomen. Het staat niet voor niet expliciet in de Amerikaanse grondwet, al zijn ze daar precies ook hun geschiedenis langzaam aan het vergeten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, Chinatown en Harlem waren/zijn daar prachtige voorbeelden van…
Niet dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw waardenset klinkt vooral goed in poco-middens, maar zijn van geen tel in moslim- of Afrikaanse ‘waardensets’, daarin telt ge als ongelovige/blanke niet mee, hoogstens getolereerd en dan nog.

Mijn waardenset is van tel in blanke middens, die van een moslim in moslimmiddens en die van een neger in Afrikaanse middens.
Op zich is daar niks verkeerd mee, maar niet allemaal samenproppen, want dan loopt het geheid fout.
En toch sluipt die moral high-ground er weer in. Dat onderliggend superioriteitsgevoel, daar zou ge toch wat aan moeten werken…
Bon, inhoudelijk antwoord. Denk je dat ik de discussie niet aanga met de moslim waar zijn/waar waardenset afwijkt van de mijne? Ik zal steeds proberen te overtuigen, net zoals ik in discussie ga met jou.
En ze bestáán he, de progressieve moslims. Jongens met wie ik opgroeide, die ingenieur zijn, die werelds zijn, maar die wel meedoen aan de Ramadan, net zoals er quasi atheïstische katholieken zijn die nog steeds vasten. Et Alors?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over gênant gesproken, het zijn juist de oikofoben (in de moderne betekenis van dat woord) die zich tot het diepst van hun zgn ‘weg-met-ons-waarden’ moesten schamen:

Occidentofobie, het gecultiveerde negatieve zelfbeeld

https://doorbraak.be/gecultiveerde-negatieve-zelfbeeld/
Dat is een analyse, een mening, geen feit.

We verschillen duidelijk van mening wat betreft het beschermen van de Westerse waarden, want ik vind óók dat ik dat doe. Ik strijd tegen onverdraagzaamheid, de drang om buiten te sluiten; ik strijd vóór openheid, de waarden die Het Westen groot hebben gemaakt.
Die liggen volgens mij niet onder vuur van migranten maar van tegenbewegingen in eigen land die individuele vrijheden en rechten subtiel aanvallen en uithollen.
You and me, we strijden, ironisch genoeg, voor hetzelfde; de bescherming van de Westerse waarden. Onze analyses zijn echter fundamenteel anders.

En opnieuw, zoals ik in mijn eerdere post aangaf, die vermeende verklaring voor oikofobie. In mijn ogen dus een amateuristische poging tot psycho-analyse. Stop daarmee.

Zal ik u anders ook eens “shrinken”? Allé vooruit.
Ge zijt gewoon bang Diego. Ge hebt nood aan houvast, het bekende, want ge zijt diep diep van binnen bang. Migratie, Het Andere, tast dat onvermijdelijk aan. Daarom verzet ge u daar tegen. Vermoedelijk heb je het ook moeilijk met verandering tout cours. Ik begrijp dat.
Hier, ook een link om het wat “body” te geven.
https://www.psychologytoday.com/blog...just-get-along

Ik wil maar zeggen, stop met die gratuite vermeende onderliggende reden voor oikofobie. Het draagt niks bij aan de discussie en het geeft u helemaal geen air van expertise zoals ge misschien hoopt.

It is what it is. Period.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
M’n betreffende post was wel degelijk terecht bedoeld, als reactie toen jij de mening van TV-verslaafde omschreef als cynisme.
De rest van je post is niet aan mij gericht.
Bon, ik meende aan te tonen dat zijn quotes wél cynisch waren en niet “terechte kritiek”, zoals jij zei. Daarvoor moest ik hem quoten. De post was in z’n geheel wel degelijk voor jou bedoeld. Ma ’t is goed, het is toch maar een nevendiscussie. Ik verwacht geen antwoord daarop.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden