Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2021, 22:17   #41
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
  1. De regering Di Rupo had nooit die tijdelijke BTW verlaging mogen doorvoeren.
  2. Vandenlanotte had de energieleveranciers nooit het mes op de keel mogen zetten zodat ze de elektriciteitsprijs niet mochten verhogen.

Uiteindelijk betaalden we die twee facturen toch zelf, enerzijds doordat de index niet steeg en anderzijds omdat de elektriciteitsleveranciers nadien de verloren gegane winst terug bij de gebruikers haalden.

http://www.epc-platform.be/energieni...april-2014-85/



Tijdelijke BTW-verlaging op elektriciteit vanaf april 2014
5/12/2013

De regering Di Rupo heeft de fel besproken btw-verlaging op energie goedgekeurd. De btw-korting van 21% naar 6% zal enkel gelden voor elektriciteit, niet voor de gasfactuur. Deze tijdelijke maatregel vormt een onderdeel van het relanceplan van de regering zodat de Belgische economie concurrentiëler wordt ten opzichte van de buurlanden.


Wanneer gaat de btw-verlaging op elektriciteit van kracht?
De verlaging van 21% naar 6% btw gaat in vanaf 1 april 2014 en zal gelden tot 31 december 2015. Men zal eind 2015 de impact van de btw-verlaging op onze economie evalueren.


Misschien dit ook eens lezen.

https://www.standaard.be/plus/201905...nd/optimized/2

Normaal kan men alleen belast worden op inkomsten.
Daarom zal ik mijn vraag stellen aan jullie omdat men daar van afwijkt en roverspraktijken heeft ingevoerd.
Ik heb vorige jaren mijn auto gebruikt om uitsluitend inkopen te doen.
Wegens trombose kan ik bijna niet lopen. Maar om erkend te worden als gehandicapt ben ik waarschijnlijk niet aangesloten bij de juiste partij.
En nu wanneer ik ga winkelen en in de auto zit te wachten stel ik vast dat er veel zogezegd gehandicapten komen aangereden op de parkings en letterlijk wegens tijdsgebrek er een sprint uitpersen om op zo kort mogelijke tijd te kunnen winkelen.
Om het hele verhaal kort te houden rijd ik dus per jaar ternauwernood nog 1000 km met de wagen. En is men mij aan het plunderen. Ik moet zoals vroeger niet alleen de verschuldgde verkeersnbelasting betalen maar de
gemeente doet er nog een pak bovenop. Of het in mijn gemeente allen gebeurt weet ik niet. Maar vooral dat feit irriteert mij.
Men voert nieuwe belastingen in en de slachtoffers mogen niet weten welke regering die belastingen heeft ingevoerd.
Wel dit gaat te ver. Ik vermoed dat de Vlaamse regering met die truk heeft uitgepakt. Ik vraag mij ook af of ook de Walen die nieuwe vormen van belastingen moeten betalen.
Maar bon; ik wacht af. Ik zal mijn volautomatische (wegens handicap) wagen moeten verkopen.
En voor het overige wil ik weten wie die onzin heeft ingevoerd.
Kan er mij iemand de tip geven zodat ik weet welke regering hier onnozel begint te doen.
Want het uiteindelijk resultaat komt erop neer dat een gehandicapte ofwel zich moet laten uitzuigen ofwel mag omkomen van honger.
Dit land heeft geen democratie meer. Het is hier een roversbende geworden.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 januari 2021 om 22:21.
werkman is offline   Met citaat antwoorden