Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2021, 05:59   #5777
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vorige week ook niet in israel !
En dat desondanks die gruwelijke blokkade.
Citaat:
U pakt dus gebeurtenissen van pakweg 15 jaar geleden om de reactie op de demonstraties te rechtvaardigen. Zo kun je altijd wel iets vinden uit de geschiedenis om als excuus in te zetten, zelfs al betreft het totaal andere mensen.
Ik hecht wel waarde aan het verleden.
Citaat:
Het "wat als" denken , totaal onwaarschijnlijke ideeën in dit geval
Onwaarschijnlijke zaken die wel al gebeurd zijn.
Citaat:
Israël kon heel goed weten wat de drijfveer van de demonstranten is.
Van allemaal, of van iedere demonstrant afzonderlijk? Er zullen er wel geweest zijn die gingen demonstreren vanuit uw standpunt, er zullen er zelfs een paar geweest zijn die er per ongeluk waren. Voor Israël maakte dat geen verschil, er stond een horde aan de grens.
Van de zaken waar u mee komt was helemaal geen sprake.
Citaat:
Het is niet logisch te gaan handelen op basis van paranoïde waanideeën.
Paranoia is pas een probleem als er niemand achter je aan zit. Iets wat Israël in het verleden al gemerkt heeft. Of tellen de oorlogen van een generatie geleden niet meer? Het feit dat "landen" geen zin meer hebben heeft eerder te maken met de klappen die ze kregen, en dat de hoofdwapenleverancier niet meer bestaat.
Citaat:
Ik denk ook niet dat ze die hebben , de ware redenen zijn veel simpeler. De Gazanen mogen gewoon geen licht werpen op de situatie waarin ze verkeren omdat dit nadelig is voor hun beleid.
De blokkade werkt nu eenmaal voor de Israëli en Egyptische politici. Dat er een hoopje Gazanen voor moeten creperen verkoopt beter bij hun kiesvee dan een ontplofte pizzaria of overvallen grenspost.

Citaat:
Onmogelijk in deze situatie , de bevolking gaat daar niet eens in mee, en terecht . Andere groeperingen gaan echt geen jaren wachten. En dat wachten gaat niets veranderen.
Rare uitspraak, wachten gaat niet veranderen omdat anderen niet wachten en Israël tegen de schenen gaan schoppen.
Citaat:
Het komt er bij u op neer dat Israël nooit iets hoeft te doen en de werkelijke slachtoffers de meest onmogelijke zaken moeten uitvoeren.
Wat ze ginder allemaal doen, maakt mij weinig uit, ik vind het gewoon een tijdverdrijf er naar te kijken en er over na te denken.
Wat mij wel uitmaakt, is de export van hun ongein naar mijn leefomgeving.
Citaat:
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die hun onderdrukking niet langer accepteren , en hun leven op het spel zetten.
In dit geval voornamelijk het leven van de mensen die toevallig in de buurt waren van de acties die de "weerstanders" zo fel voor de dag brengen.
Citaat:
Feit blijft dat Israel geen haar beter is als dictaturen en onderdrukkers met hun reactie op demonstraties (waar u van claimt dat het eigenlijk reacties zijn op bomaanslagen van lang geleden)
Dat Israëli politici geen haar beter zijn klopt als een bus.
En die bomaanslagen uit het recente verleden, dat waren wel echte bomaanslagen nietwaar. Niet dat dat voor u uitmaakt.
Een ontplofte jood, die heeft dat verdient, en de geschiedenis is van geen tel, tenzij het u uitkomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden