Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2017, 13:37   #69
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Even waarschuwen voor je als huisbaas bij de mensen thuis binnenvalt
Dat deed hij ook. Alleen niet lang genoeg op voorhand opdat mevrouw de huurder zich terug in al haar voddenbalen kon hijsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
is wel de norm in meerdere culturen. Niet in de jouwe?
Indien ik een huisbaas had die maar 5 minuten op voorhand zijn komst aankondigt dan denk ik niet dat dit grond voor een rechtszaak zou kunnen zijn. Laat staan dat dit mij 8.000+ euro zou opleveren. Want ik behoor namelijk niet tot één van de door regressief links gepamperde groepen knuffelminderheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat heeft dit trouwens nog te maken met dat studenten protestje te Yale waar je over begonnen was?
Deze draad gaat over "idiocracy" en een vermeende aanval tegen de "waaier aan verschillende meningen" op Amerikaanse universiteiten. Volgens De Morgen willen de republikeinen die intellectuele vrijheid namelijk de nek omwringen.

Ik probeer hier door middel van veel voorbeelden aan te tonen dat die vrijheid bedreigd wordt door totalitaire marxistische tendensen binnen de universiteiten. Dat is al vele decennia aan het broeien, en aangezien daar de elites van morgen worden gevormd, sijpelt dit door naar de rest van de maatschappij, met de politieke en de media-wereld op kop.

En de afschrikwekkende voorbeelden die De Morgen aandraagt zijn juist pogingen om die vrijheid te herstellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je springt maar van het ene voorbeeldje op het andere van 'zaken waar Vanderzapig niet van gediend is'. In plaats van ergens over te discussiëren vlucht je telkens weg naar een totaal ander onderwerp.
Allemaal voorbeelden van één en dezelfde trend. En het laatste voorbeeld gaf ik juist omdat jij er expliciet naar vroeg.

Een discussie heeft pas zin wanneer de argumenten van beide partijen gebaseerd zijn op bronnen. Waar zijn jouw bronnen trouwens? In plaats van jouw mening te staven met concrete feiten zit je er op los te fantaseren over "zwakkelingen" en "vredegerechten".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij volgt u gewoon een paar bloggetjes die exclusief van die artikeltjes verzamelen
Behalve het regelmatig diagonaal doornemen van geenstijl.nl en tpo.nl volg ik geen "bloggetjes".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
zodat je nooit nog uit je nieuws-cocon moet komen.
Er is geen benepener nieuwscocon dan de Vlaamse "kwaliteits"kranten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Of ben je echt vaste lezer van de Toronto Sun?
Dat artikel vond ik dmv een Google search, op basis van een opmerking ooit van - geloof ik - Gad Saad. Samen met Jordan Peterson, Mark Steyn, Sam Harris, Dave Rubin en Douglas Murray is dit een uitgelezen gezelschap van heren die stuk voor stuk vele malen intelligenter, welbespraakter en beleefder zijn dan ik zelf ben.

En hoewel het op één na Noord-Amerikanen zijn, stellen ze zich veel meer vragen bij de toekomst van een zich islamiserend West-Europa dan de Vlaamse zwijgpers.
vanderzapig is nu online   Met citaat antwoorden