Los bericht bekijken
Oud 6 april 2004, 21:11   #5
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

De vraag waar ik mee blijf zitten :

stel nu , ik ben lid van ACV , naast mijn werk zet ik me bijvoorbeeld in voor het Vlaams Blok in eender welke functie. Aangezien ik buiten de groene , rode en blauwe vakbond weinig keuze heb kan ik dus nadat jullie me eruit stampen nergens meer terecht. Is het feit dat mensen van het VB lid zijn van een vakbond niet voldoende bewijst dat men de vakbonden nuttig en nodig acht.

Kan je eens precies aanhalen welke punten in het dossier u zo tegen de schenen stampt. U kan het aanmeten van een rechtspersoonlijkheid toch moeilijk bezwarend noemen , zolang u de wet respecteert heeft u daar bijgevolg geen nadelen van.

Wat die politieke gebondenheid betreft... het feit alleen al dat u mensen uitstoot die een politieke partij actief aanhangen zegt mij als gewone werkmens (trouwens lid van zowel ACV als (voorlopig nog passief) VB) genoeg over de politieke onafhankelijkheid...

Bestaat de taak van de vakbond niet eerder de werkmens bij te staan op de werkvloer? Wat maakt het dan feitelijk uit wat die persoon in zijn prive doet? Of hij nu actief Kom op tegen kanker stickers verkoopt op de markt of actief bezig is met een of andere politieke partij , zou in principe niks mogen uitmaken of iemand al of niet lid mag zijn. En een kleine nuance :

U zegt : Wij willen niet vertegenwoordigd worden door mensen die ACTIEF dit dossier willen verwezenlijken

Nu dacht ik toch altijd gemeend te hebben dat een vakbond dient om zijn leden te vertegenwoordigen , nu blijkt uit uw woorden dat ik mijn vakbond moet vertegenwoordigen.

Ik wil hier gerust uitgebreid en openhartig verder op ingaan maar ik moet nu met mijn vriendin chatten
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline