Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2019, 13:11   #5367
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof hem wel.

En hij heeft zeker een punt vanuit technologisch oogpunt.

Als ge nu een wagen koopt, en in de toekomst wordt door een software update meer autonoom, wordt die wagen in feite meer waard he.

Je ziet ook op de occasiemarkt dat Teslas zeer sterk hun waarde houden. Dat is ook omdat potentiele kopers weten dat kwa functionaliteit ze een hedendaagse wagen krijgen die steeds wordt geupdate.

Onderschat Musk niet. Het gaat nog beginnen te dagen dat als de tijd van het "gamble the company" over zijn, hij gelijk krijgt.
Aan de coke gehangen? Vertel dat aan mensen die eerst bijna 150000 euro voor hun Tesla S of X hebben betaald en de week er na 50000 euro zagen verdampen. Ik ken zo iemand die dat heeft voorgehad en die schiet Musk neer als hij de kans zou hebben.

Over de BMW Z1 en andere exclusievere old- of youngtimer : binnen 10 jaar waarde factor maal twee, drie of meer. Vandaag een nieuwe gewone E-wagen binnen 10 jaar factor delen door tien. Tegen dan zijn die batterijen en alles wat van mechaniek aan de wagen hangt tot op de draad versleten. En het is en zal een massaproduct blijven. En zelfs vandaag draaien de hoofden rond als je met een oldtimer zoals een BMW Z1 rond rijdt. Ik heb nog nooit iemand met bewondering naar een tesla zien kijken. De meesten lachen zelfs als ze een Tesla en dan vooral een X zien rijden. En wat iedereen direct zegt : zelfstandige die zijn wagen volledig kan inbrengen. En daar gaat het respect. Wat zou de reden zijn waarom geen enkele zelfstandige zijn Tesla voor zijn winkel durft zetten? Omdat het de klanten weg jaagt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden