Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2019, 13:28   #5368
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof hem wel.

En hij heeft zeker een punt vanuit technologisch oogpunt.

Als ge nu een wagen koopt, en in de toekomst wordt door een software update meer autonoom, wordt die wagen in feite meer waard he.
Kom op Tavek.

Wat Musk bedoelt met 'value' ivm Robotaxi's is de som van de intrinsieke waarde van de wagen + discounted future cash inflows als hij wordt gebruikt als Robotaxi.

Hem gebruiken als taxi wil niet zeggen dat de wagen zelf (intrinsieke waarde) in waarde stijgt hé.
Die waarde volgt een eigen leven afhankelijk van de vraag.

Als de waarde toch zou stijgen, dan is Musk het aan zijn aandeelhouders (en andere stakeholders) om het gat te dichten en zijn wagens duurder te verkopen.
En mocht het hele Robotaxi gedoe werkelijkheid worden, dan is hij het eveneens verplicht tav zijn aandeelhouders om het zaakje zelf uit te baten indien de return hoger ligt dan louter het verkopen van de wagens.

Citaat:
Je ziet ook op de occasiemarkt dat Teslas zeer sterk hun waarde houden. Dat is ook omdat potentiele kopers weten dat kwa functionaliteit ze een hedendaagse wagen krijgen die steeds wordt geupdate.
Ik lees andere verhalen op Twitter en fora.
Wacht tot er een deel compleet uit garantie zijn.

Citaat:
Onderschat Musk niet. Het gaat nog beginnen te dagen dat als de tijd van het "gamble the company" over zijn, hij gelijk krijgt.
Ik zie dat hij meer en meer geridiculiseerd wordt door experten binnen vakgebieden waar hij BS over verkoopt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden