Los bericht bekijken
Oud 3 november 2019, 15:11   #1519
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Van 2010 tot heden is door ons heel veel informatie over de overgelaten vennootschap (2006-2011) naar fiscus en politiek is doorgestuurd.
Het wekt ook op dit moment wel argwaan dat we nergens ook maar één signaal hebben ontvangen dat er wat mee werd gedaan.

Dat politici al die info in de vuilbak gooien, daar kan ik inkomen maar dat de fiscus zelf - en ik heb ALLE niveaus aangeschreven - hier niks mee hebben aangevangen is wel verbijsterend. (*)
Nog straffer is dat onze rechtstreekse tegenstander, de raadsman van de fiscus - eerste vertegenwoordigd door J.M. Allarding - later vervangen door Rene Riguelle nooit één woord heeft neergeschreven in een reactie op de ontvangen informatie. Informatie uit eigen onderzoek (2010-2012), vertaalde verklaringen vanuit de onderzoekscel van Mechelen (2013-2017) en kopijen uit het dossier (2017), netjes vertaald dit alles in briefwisseling en in conclusies gegoten ... Er is door de fiscus op geen enkele conclusie een antwoord geformuleerd.
Vandaag grijpt de fiscus terug naar hun conclusies die ze hebben ingediend in 2010 - al de rest bestaat blijkbaar niet.

Gezien we reeds 10 jaar deze pesterijen en kwaadwilligheid aan het ondergaan zijn zal iedereen wel snappen dat er van een zeker vertrouwen naar die dienst geen sprake meer kan zijn.
Wat zijn ze dus plan?
Ik weet dat de fiscus kan eisen dat Nederlandse tekst vertaald wordt door een beëdigd vertaler. Tot op heden heeft de rechter vertalingen aanvaard die door onze advocaat zijn opgemaakt.

Zou het kunnen dat op het laatste moment de fiscus al die documenten (geldtransfers/mandatarissen rekeningen/verhoren/zaakvoerders) uit het dossier kan gooien omdat ze niet door een beëdigd vertaler zijn vertaald?
Alle bewijsvoering tegen hun nietig? Is het daarom dat ze niet reageren?


(*) Dank zij een niet aflatende Bert Anciaux heeft Hans D'Hondt (voorzitter van het directiecomité van financiën) intern toezicht op de zaak gezet.
Die mensen zouden indien nodig zelf strafklachten opstarten. Het is nu zo'n klein jaar geleden en ik heb geen flauw idee of daar nog iets in beweging is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden