Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2007, 21:46   #5
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Bart,

ik probeer het nog één keer.
Ik heb uw site geopend en deze begint met de slogan: "Wie hard werkt, moet vooruitgaan !"
DE OESO leert ons dat een alleenstaande gemiddeld 57% van zijn brutoloon inlevert aan RSZ & belastingen.
Daar staat tegenover dat de werkgever ons vraagt hard te werken voor dit loon.
Anderzijds behoren de pensioenen tot de laagste in Europa en zal er langer gewerkt moeten worden.
Tel hierbij BTW, taksen op verzekeringen, zorgverzekering, milieutaksen (er komt er een nieuwe) , ......dan mogen we stilaan besluiten dat ik bijna maandag, dinsdag, woensdag en bijna een ganse donderdag werk voor de staat.

Vindt u dit "redelijk" voor een alleenstaande en kader dit eens in 8 jaar VLD-anti-belastingspartij ?

Ik denk dat je de OESO-cijfers verkeerd interpreteert, al is het eigenlijk maar een detail: het OESO-cijfer (je verwijst allicht naar hun 'Taxing Wages' rapport) geeft aan welk deel van de totale loonkost uit belastingen en parafiscaliteit (RSZ, ...) bestaat.

De totale loonkost is brutoloon plus patronale bijdragen. Het grootste deel van die 57% is allicht die RSZ-bijdrage voor werkgevers.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline