Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2018, 07:01   #216
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Ik bemerk dat mijn werkgever toch al enkele maanden een Duitse voituur (Audi) met dieselmotor (ex-vertegenwoordigerwagen,misschien 4 jaar oud,veel kilometers maar verder in heel goede staat)probeert te verkopen.......

Er zijn al zeker 3 weken zelfs geen kijkers meer langsgeweest....dat ik weet toch..Beetje pijnlijk voor mijn baas want hij is een commercant die er zich op beroemd alles te kunnen verkopen.....
Een diesel-occasie van een gereputeerd merk was tot niet zo heel lang geleden best "verschuifbaar",zelfs met al wat kilometers op de teller....

Vermoedelijk mag hij binnenkort op de weegschaal om de waarde te bepalen....

Als dit,zoals eerder bijdragen in dit draadje toch aangeven,iets "typisch" geworden is,dan is er sprake van een waardevernietiging op immense schaal....

Het lijkt een beetje op de situatie van de wagens met grote benzinemotor zowat 25 jaar geleden die onverkoopbaar werden toen de (turbo-)diesel "ontsnapte" uit zijn niche en snel oprukte in de "gewone" personenwagenmarkt....
Voor de meeste autofabrikanten was dat toen voor hen gewoon een verandering van technologie,goed voor hen en enkel maar frustrerend voor de consument,die uiteindelijk toch auto's bleef kopen...

Maar nu hebben de meeste fabrikanten niet zomaar eventjes een andere technologie op de plank liggen die asap,naadloos,in die markt kan geschoven worden...

Als de tweedehandsmarkt van "professionele hogere middenklasse" wagens hapert,(bvb door het diesel-probleem)dan is het zinloos om nog nieuwe in een markt te duwen......"restwaarde" is teveel een overweging om zo dom te blijven doen.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juni 2018 om 07:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden