Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 22:56   #12
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Mocht de aarde haar vloeibaar/hete brij binnenin kwijtraken (afkoeling en steenvorming) zou dat denk ik niet echt gezond zijn voor de bewoners aan het oppervlakte.
Anderzijds is die hete brij ook wel een risico (super vulkaan enzo...)

Het zou dus maw goed zijn te weten welk de ideale (geforceerde) hoeveelheid warmteafvoer (en ook op welke plaatsen) men zou moeten organiseren om op dat vlak een zo gunstig (naar leven toe) mogelijk oppervlakte kan bekomen.

Nu is men stilaan gestart met (geforceerd) warmte uit de aarde te halen zonder een risicoanalyse uit te voeren op dat vlak (begrijp ik?).
Onder de huidige omstandigheden (zeer minieme afname) is dit wss niet echt een probleem.
Het lijkt me echter toch veiliger en raadzamer om de zaak eerst eens te bestuderen en in kaart te brengen zodat we binnen zoveel jaar weer niet ineens tot de conclusie moeten komen dat we nog maar eens de zoveelste doos van Pandora geopend hebben.
Ja jongen, er wordt in het beste geval 300 meter in de korst geboord en wat water door gepompt. De korst is 30.000 tot 50.000 meter dik.
Daarbij, denk je dat er op voorhand geen risico-analyses gebeuren, en dan vooral voor stabiliteit en holtes?

Wat een naiviteit toch, dat is allemaal gemakkelijk op te zoeken op google.

Nee, we houden ons liever bezig met complottheorieën verspreiden.
sepper is offline   Met citaat antwoorden