Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2016, 21:19   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zullen experts wel uitzoeken. Ik denk toch dat een normale chauffeur die plus minus 200 meter op voorhand die zware truck met oplegger die een maneuver gaat uitvoeren in het oog krijgt het gaspedaal lost en preventief zijn voet reeds boven het rempedaal laat hangen. Als de truck dan op de baan komt is het kwestie van alle remmen dicht te gooien.

In een situatie zoals ze nu is met voertuigen bestuurd door actieve chauffeurs in gemengd verkeer met semi automatische bestuurde autos zou ik in ieder geval nooit die automatische besturing vertrouwen.
In dit concrete geval (de technische details zijn eerder in dit draadje al aangehaald)werd het ongeluk dodelijk voor de bestuurder omdat zijn wagen "half onder" de trailer kwam.(de veiligheidsconstructie op een personenwagen,op geen enkele personenwagen,is daarop voorzien)
Als de botsing gebeurt was tegen de truck of ergens achteraan,dan had de bestuurder het hoogstwaarschijnlijk zelfs overleefd wegens de aanzienlijke beschermingsmaatregelen waar ook een Tesla S mee uitgerust is...

Waarmee we op een volgend probleem stuiten,niet specifiek voor de VS,namelijk de grote niet-compatibiliteit" tussen de verschillende motorvoertuigen die zich tesamen op een snelweg kunnen bevinden.

Bruut gezegd,voertuigen hebben wel kreukelzones maar geen botszones.

Ik heb het altijd raar gevonden dat er nog steeds vrachtwagens MOGEN rondrijden met grote open ruimtes tussen de wielen van hun trailer.
Het zou interessant zijn te vernemen of dat misschien,feitelijk,toch geen ernstig genoeg probleem is (statistisch dan) ..
kelt is offline   Met citaat antwoorden