Los bericht bekijken
Oud 25 december 2016, 12:17   #39622
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De Walen hebben zichzelf gediskwalificeerd en uitgesloten om Nederlander te mogen zijn, wat mij betreft is deze eer er alleen automatisch voor de Nederlands sprekende Vlamingen.
Ik ben wel een beetje gevleid dat ge u mijn eigen terminologie eigen maakt.

Maar Nederlanders zijn voor mij hetgeen de kaart van de 17 provinciën omvat. Al besef ik dat er slechts weinigen zijn die buiten het huidige Nederland wonen en zich daarmee nog identificeren. Maar goed, daar ligt dan een toekomstige marketingstaak verscholen.

De redenen dat ik een plaats zie voor de anderstalige Nederlanders binnen een drieledige konfederale herenigde Nederlanden kent ge, maar d?*?*r kan ik u nog niet van overtuigen:
1. Een buffer tegen de erf- en aartsvijand, volledig in de geest van het Kongres van Wenen, de Pragmatieke Sanctie van Keizer Karel, en de buitenlandse politiek van Jacob van Artevelde, één der eerste Nederlanders avant-la-lettre.
2. Ten allen prijzen moet vermeden worden dat diezelfde vijand geopolitiek wéér eens sterker wordt.
Gij gaat nu stellen: Maar dan beginnen de Franstalige terroristen weer te stoken. En dan benadruk ik weer dat het een zeer losse konfederale statenbond wordt waarin ze enkel maar de konfederatie kunnen, verlaten zonder Vlaanderen ditmaal mee te trekken want dat wordt samen met de noordelijke Nederlanden veiling verankerd in een Dietse éénheidsstaat.
Maar goed, ze zullen er niet eens willen deel van uitmaken.

Citaat:
Voor de Walen ben ik er voorstander van dat ze een taaltoets moeten doen mochten zij toch Nederlander wilen zijn. De taal is gans het volk!
Ge vergeet, of negeert de geschiedenis, dat de Nederlanden nu éénmaal een drievolkerenland zijn. Anderstalige Nederlanders het Nederlands willen opdringen komt dan overeen met de Turkse staat die van de Koerden wil Turken maken.

Citaat:
Ik ben er voorstander analoog aan Noord Ierse methodiek, de Vlamingen automatisch het Nederlanderschap aan te bieden.
Hoe gaat dat daar precies ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Des meer Vlamingen Nederlander zijn in Vlaanderen des te sterker de krachten die naar hereniging gaan. En Frankrijk moet niet zeuren omdat er in Frankrijk een wet is die ongeveer dezelfde regel kent.
En hoe zit dat in Frankrijk ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 december 2016 om 12:35.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden