Discussie: Te veel projecten
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2017, 21:52   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik ben volledig ingestort onder te veel en veel te ambitieuze projecten. Maar dan wel voorgoed. Maar goed. Ik heb het tenminste geprobeerd. Helaas.

Zo wou ik onder drie andere meer: vertaler worden.
En zie eens wat ik het laatste kwartier gepresteerd heb - 27 jaar later:
[quote]
(een belangrijk schrijver schrijft):

Terwijl ik dit schrijf, is Trump 2 weken President. Wanneer je dit leest, zijn dat er 4, zodat zijn stommiteiten nu minimaal verdubbeld zullen zijn. Mij geeft die halve zool niet zozeer de indruk volle bak zijn verkiezingsbeloftes te willen waarmaken of te doen alsof of aan te tonen dat hij dat van plan is (vandaag blokkeerde een weldenkende rechter voorlopig zijn veto tegen het inreizen van burgers uit zeven moslimlanden). Mijn overheersende aanvoelen is dat van een nog groter gevaar: het gaat om een echt ziek sujet dat zou moeten genezen worden van zijn verslavingen, waarvan de ergste zijn noodzaak is aan publieke hyperactiviteit, van alle ogen permanent op hem gericht te weten, van geen uur te kunnen laten voorbijgaan zonder verrassingen en hoofdtitels, nekslagen en boosheden, diplomatische crisissen en wereldwijde schokgolven. Zijn Twitterincontinentie is het doorslaggevend bewijs. Wie onophoudelijk twittert, dat is bekend, zijn megalomanen en narcisten, dat wil zeggen: zwaar ongecomplexeerden. Ze verdragen geen leegte, zelfs geen pauzeren of rust. Een minuut zonder de voldoening dat de wereld met hen bezig is, maakt hen depressief of woest.
Citaat:
Ze hebben het nodig voortdurend aan de voet van het kanon te staan, elk moment dat ze daar niet staan lijkt hen een eeuwigheid , en dus vliegen ze er direct weer in. Er zijn miljoenen sukkels die, hoe ze zich ook inspannen en twitteren, even onzichtbaar en onhoorbaar blijven alsof ze helemaal geen account zouden hebben daar (als dat het juiste woord is:ik zou het niet weten want ik heb van mijn leven nooit één tweet geplaatst).
Maar natuurlijk, wanneer iemand zich op mysterieuze wijze verheven heeft tot meest machtige meneer van de planeet, dan heeft hij zich meteen verzekerd van de planetaire aandacht voor al de dwazigheden die hij op elk moment afschiet.


Die gewaarborgde echo is een uitnodiging om door te gaan, om de frequentie op te drijven, om de toon te verhogen, om nog neer flodders te lossen, om de bevolking nog neer de stuipen op het lijf te jagen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 februari 2017 om 22:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden