Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2019, 11:39   #272
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Néé, ik kreeg geen antwoord.

U hebt wel mij iets verteld over uw gemoedstoestand, maar dat interesseert mij geen knijt.

Ik wil hier over politiek discussieren.
Ok...blijkbaar ziet u een onderbouwde mening als " een gemoedtoestand"..
Waar wilt u het " politiek" over hebben, is dit nu over apen, wapens, of wat?
Niemand heeft nog enig idee waar u naartoe wilt, wat uw argumenten nu eigenlijk zijn, wat u bedoeld, of waar uw bizarre betogen over gaan.

Laat me u even op weg helpen...
Ik ben voor legalisatie van cannabis omdat
1. Het mijn inziens minder schadelijk is dan alcohol wat wel legaal is.
2. Het kan helpen bij pijnbestrijding, gebrek aan eetlust waar sommige groepen onder de bevolking chronische problemen mee hebben.
3. Het cannabis los maakt van criminaliteit en gebruikers weten wat ze kopen en bij wie.
4. Het een prima middel is om te ontspannen, stress te verminderen, creativiteit te bevorderen, te relativeren, kortom jezelf beter te voelen.
5. Het wat gezondheidsproblemen betreft weinig reden tot ongerustheid leidt, tenzij iemand net zoals bij alcohol veel gebruikt en constant.
6. roken is veel schadelijker dan af en toe iets van cannabis, toch doet niemand daar moeilijk over, ook al is er minder sociale aanvaarding van roken dan pakweg 50 jaar geleden.
7. Het illegaal houden het aantal blowers niet doet afnemen. Dan beter controle of kwaliteit en leeftijd of andere kenmerken van gebruikers.

Betekent dit dat het volslagen ongevaarlijk is?
Nee, maar dat is dagelijks drie mars repen of een bak bier ook niet, nochtans vrij verkrijgbaar.
Mensen die gevoelig zijn voor psychische problemen blowen beter niet, maar hetzelfde geldt voor alcohol, doe je dan beter ook niet.
Zoals bij veel zaken ligt het problematische van gebruik niet bij het middel maar bij de gebruiker, dit geldt uiteraard niet voor middelen die vanaf het moment dat je dit neemt, sterk verslavend zijn zoals heroine.

Preventie, correcte info moet je dus zeker stimuleren, net zoals bij alcohol of roken.
Maar gillen dat het niet mag? Kom zeg, daar is in wezen geen redelijk argument voor.

We moeten los komen van het idee dat alle drugs gelijk zijn, niet dus, en af en toe een jointje is echt geen probleem.
Voor je reageert, denk na en haal adem, want ik werk niet op een afdeling psychiatrie.
alice is offline   Met citaat antwoorden