Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2019, 14:03   #319
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat zijn indianenverhalen. Een dealer gaat heus geen LSD op z'n wiet spuiten.
De wiet nu is eenmaal niet meer de wiet van vroeger. Waar ge vroeger 5 ?* 10 THC-gehalte had, hebt ge nu soortjes van 20% of meer THC. Dat gaat ten koste van de CBD in de wiet, die een anti-psychotisch effect heeft.
En dan hebben we het nog niet over 'dabben', het gebruiken van cannabis-concentraat met THC-gehaltes van 80% en meer.
Gewoon krankzinnig.
Met edibles moet ge ook opletten, ge weet de concentratie niet. Het kan ook uren duren vooraleer ge de effecten voelt, waarbij sommigen dus nog wat meer eten.
Inderdaad. LSD gaat die daar niet voor gebruiken maar met andere harddrugs wordt dat wel degelijk ooit gedaan hoor.
En dan heb ik het nog niet over haarlak en glaskorreltjes (om de wiet mooi te laten glanzen), loodstof (om het gewicht op te drijven) of allerlei ander plantaardig materiaal om het gewicht kosteloos te verhogen.

Ik shop ondertussen al dik dertig jaar bij coffeeshops en thuisdealers en ik kan je verzekeren; soms weet je echt niet wat je ziet...


Wat wel klopt is dat cannabis van tegenwoordig niet veel meer te maken heeft met een simpel wietje. Er wordt vnl. gekweekt met het oog op zo'n hoog mogelijk THC-gehalte en dat is een evolutie die veel blowers betreuren.
En dan heb ik het nog niet over de gevaren van gezondheid en uitwerking van zo'n wiet.
En die evolutie is puur te wijten aan het feit dat men de cannabisproductie decennia lang in handen van het illegale circuit heeft gehouden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden