Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2016, 18:25   #51
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik denk dat Musk de meest gedreven man op aarde is, een eigengereid beleid volgt waar hij niet vanaf wijkt; oogkleppen dus. Laatstgenoemde veracht ik maar bewonder ik ook.

Betreft oogkleppen; Mars laten kolonialiseren door de mens is om biologische redenen niet mogelijk - zie mijn post januari jl. -. Waarom is dat dan zijn 'levensdoel' vraag ik mij steeds af ?

1. Hij is zo eigengereid; zoals je een streng gelovig persoon niet kan overtuigen dat de hemel niet bestaat.
2. Hij weet bliksemsgoed dat een Marskolonie niet mogelijk is, en er niets zo vervuilend is als raketten. Zijn doel is vergelijkbaar als Von Braun. Of het het nu de Nazies, Sovjets of de Amerikanen zijn om mee te werken; het maakt hem niets uit. Hij wil 'zijn' raketten bouwen en - buitenaardse kolonies. Om deze doelstelling te kunnen behalen, eist hij desnoods van zijn ingenieurs een formule te vinden die de natuurwetten onderuit haalt.
3. punt 1 & 2 samen.

Uitgaande van deze 3 opties ga ik voor de 3e, zeker nu hij de financiele backing krijgt van de overheid. 'Makkelijk geld/subsidies' maakt fantasten is mijn ervaring. Om makkelijk geld mogelijk te maken is een hype nodig. Een hype creeert een droom. Uit deze droomwereld ontstaat weer een droomsector. Laatstgenoemde heeft Musk nu gewild of ongewild een monopoly op verkregen.

Net zoals het met dromen gaat; sommigen dromen zijn bedrog en anderen dromen komen uit.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 maart 2016 om 18:55.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden