Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2003, 19:04   #62
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Je moet echter goed beseffen dat het enige wat onze particratie nu aanbiedt ....
Ik ben het hier volledig met u eens, want zoals ik ook reeds zelf schreef zal in dit geval iedereen uiteindelijk (gedeeltelijk) ontevreden zijn en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ik ben er zonder meer van overtuigd dat het beter en anders moet kunnen dan zoals het heden het geval is en zonder twijfel zouden referenda een stap in een verbeterde richting kunnen zijn, doch kunnen ook zij er niet voor zorgen dat mensen gedwongen worden om met regels, ontstaan als gevolg van anderen hun verlangens of voorkeuren, te leven waarmee ze het eigenlijk hoegenaamd niet eens zijn.
Misschien dat ik u eventjes kan verwijzen naar wat ik neerschreef in de topic van Paulus ivm zijn voorgestelde experiment.
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#223685
Ik neigde eender te denken in volgende richting: (u zal mij na het lezen van dit zonder twijfel volkomen gek verklaren, maar denk er eens over na ) omdat een consensus eigenlijk nooit tot volkomen tevredenheid kan leiden, lijkt het mij veel beter om situaties te scheppen waarin iedereen het quasi met elkaar eens is. Men zou dus bijvoorbeeld grondgebied kunnen toekennen aan bepaalde groeperingen naargelang hun ledenaantal; in concreto (voor zover mogelijk) zou dit voor België inhouden dat bijvoorbeeld het Vlaams Blok de provincie Antwerpen krijgt toebedeelt, de VLD Oost-Vlaanderen, de SPa Limburg, .....en zo verder en zo voort. Het immensen voordeel van zo'n systeem is dat men niet over alles dient te overleggen en dat men niet overal tot halfslachtige oplossingen dient te komen waarmee in wezen niemand gelukkig is.
Ik ga het hierbij laten, ik heb niet de tijd (en momenteel ook niet echt veel zin) om het goed uit te werken en neer te schrijven, maar ik denk dat u wel snapt wat ik wens te zeggen en dat is per slot van rekening het belangrijkste.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden