Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2006, 19:42   #3
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Waarom zeg jij 'onterecht' onverdraagzaam? Je stelt toch de vraag of het terecht is of niet, maar je stelt meteen dat het onterecht is...

Anyway, ik vind dat ze nogal onverdraagzaam zijn omdat ze gehele bevolkingsgroepen over één kam scheren. Dat stoort mij het meest.
Bijvoorbeeld het islamofobe zoals Dewinter dat zelf omschreef. Een fobie hebben van mensen is niet meteen een toonbeeld van verdraagzaamheid.

Nog nooit heb ik één positief woord over een Marokkaan gehoord van het VB, wel allerlei scheldwoorden. Dan kan je het tch niet vreemd vinden dat ze als onverdraagzaam worden aanzien? Kan jij zo'n positieve commentaar vinden om mijn gedachten te ontkrachten? Je mag ze ook in de weegschaal leggen tegen al het negatieve dat ze over vreemden schrijven. Dan zie je meteen ook bij welke commetnaar over vreemdelingen het VB zijn gewicht in de schaal legt.

Al dat zwart/wit denken en telkens op anderen kappen zonder één teken te geven van zelfkritiek, is nog zo'n teken van onverdraagzaamheid.

Of je anderen daarmee kan vergelijken wil ik nu niet bespreken. Zou kunnen, maar jouw vraag ging over het VB, toch?

Nu is onverdraagzaamheid niet enkele een probleem van het VB hoor. Onze hele cultuur is steeds meer doordrongen van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'. Alles moet snel gaan en iedereen moet zoveel mogelijk persoonlijk voordeel halen in zo weinig mogelijk tijd. Het VB speelt daar dan ook leuk op in.
Reza is offline   Met citaat antwoorden