Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2006, 12:39   #10
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Omdat onverdraagzaamheid ook terecht kan zijn. Wanneer men in mijn gezicht slaat hoef in dat terecht niet te verdragen.
Je neemt dus meteen een positie in in je vraagstelling. Als je op voorhand al het antwoord kent, waarom vraag je er dan naar?



Citaat:
Ik zou dat niet durven zeggen. Het Vlaams Belang heeft vreemdelingen op haar lijsten staan.

Anyway. Men spreekt toch ook over 'de' Duitsers van de WO. Waaren ze allemaal facist? Neen. Toch doet men dat zo. Men spreekt ook over de Engelse supporters die alles kapotslaan. Zijn alle Engelsen hooligans? Neen. Toch zegt men dit zo. Dit is nu éénmaal een menselijke manier van zeggen.

En op de website van het VB staat duidelijk te lezen dat ook zij wel weten dat niet alle vreemdelingen zo zijn. Zij zeggen het er nog bij.
Het zal best wel ergens op hun website zo staan, maar ergens verscholen tussen al het negatieve nieuws maarmee ze de migranten willen stigmatiseren.
Ik lees ook niet snel programmas van politieke partijen (eenderwelke) want dat komt wel vaker niet vereen met het gedrag dat die partijen in de praktijk mten blijken.
Vaak genoeg wordt er door het VB gekapt op vreemdelingen dit en vreemdelingen dat, maar er ontbreekt wel vaker enige vorm van zelfkritiek.

Als je anderen de vinger wijst zonder een vorm van grondige zelfkritiek vind ik diegene nogal onverdraagzaam. Er zijn nog anderen buiten het VB die dat ok doen hoor, maar dat verbloemt niet het gedrag van het VB hé.

Citaat:
Ik heb ook nog nooit een positief woord gehoord over Dutroux bijvoorbeeld. Wil dat dan zeggen dat iedereen onverdraagzaam is? Neen, natuurlijk. Dat wil zeggen dat sommige dingen inderdaad niet door de beugel kunnen.

Trouwens stelt het Vlaams Belang duidelijk op hun website dat vreemdelingen die zich aanpassen hier welkom zijn. Let op het woordje 'welkom'.
Alsjeblieft geen vergelijking maken tussen migranten en Dutroux. Sommige dingen kunnen inderdaad niet door de beugel, maar om zo'n kutvergelijking te maken en daarmee een hele groep (met ok vele onschuldigingen) door het slijk te halen en in één lijn te vernoemen met een kinderverkrachter, is er toch wel over zenne.

Het tricky gedeelte in je verhaal over welkom zijn zit niet in het woordje welkom, maar in het woordje 'aanpassen'. Kan je dat beter omschrijven?
Als aanpassen betekent dat ze vlaamse copietjes moeten worden, dan beperkt je ieders individuele vrijheid in de keuze van identiteitsvorming en ben je naar mijn mening onverdraagzaam.
Zoals je al gelezen hebt (of niet) ben ik een eclecticist wat betreft indentiteitsvorming en cultuurkeuze. Daarover moet het VB mij niet komen zeggen dat ik dat niet meer mag. Gelukkig ben ik zelf een Vlamingske en gaan ze hun 'eigen volk' daar toch niet mee lastig vallen, hoop ik.

Citaat:
Het is toch niet altijd onterecht om op anderen te kappen. En daar ging het over. Wanneer is het onterecht.
Als je nergens geen enkele blijk geeft van gezonde zelfkritiek maar wel iedere detail van anderen gaat bekritiseren, dan vind ik dat eenzijdige zever en noem ik het inderdaad onterecht onverdraagzaam!



Citaat:
Volledige akkoord.
Dat is dan ook wat mij het meest van al stoort, spijtig genoeg.
Niet alleen het VB heeft daar last van hoor. Denk aub niet dat ik enkel mij wil vastbijten in wat er zou schelen met het VB. Ik betrap er mij zelf ook wel af en toe op, maar wil er dan telkens werk van maken om daar iedere keer van te leren in de hoop dat ik daar tegen opgewassen geraak.
Reza is offline   Met citaat antwoorden