Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2006, 14:30   #16
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Je neemt dus meteen een positie in in je vraagstelling. Als je op voorhand al het antwoord kent, waarom vraag je er dan naar?
Ik vraag ernaar omdat zoals ik in mijn openingsposting zeg, dat velen alsmaar meer onverdraagzaamheid en Vlaams Belang in één adem noem. Nu is onderverdraagzaam zijn niet zo erg als deze ook terecht is. Ik gaf dat aan in een voorbeeld dat ik niet hoef te verdragen dan men bijvoorbeeld in mijn gezicht slaat. Dat is terechte onverdraagzaamheid. Ik kan namelijk geen onrecht verdragen.

Als het Vlaams Belang dingen niet kunnen verdragen, wat ze eigenlijk wel zou moeten dan wil ik wel eens weten welke dingen dit dan zijn.

Citaat:
Het zal best wel ergens op hun website zo staan, maar ergens verscholen tussen al het negatieve nieuws maarmee ze de migranten willen stigmatiseren.
Helemaal niet verscholen, het is zelfs één van hun leuze's. "Aanpassen of opkrassen". Dat is een politiek standpunt. Maar dat houdt ook in dat wie zich aanpast weldegelijk welkom is. En dat is iets helemaal anders dan beweren dat het Vlaams Belang alle vreemdelingen buiten wil, zoals zo vaak gebeurd. Dat is niet waar.


Citaat:
Ik lees ook niet snel programmas van politieke partijen (eenderwelke) want dat komt wel vaker niet vereen met het gedrag dat die partijen in de praktijk mten blijken.
Vaak genoeg wordt er door het VB gekapt op vreemdelingen dit en vreemdelingen dat, maar er ontbreekt wel vaker enige vorm van zelfkritiek.
Het is een (s)linkse leugen van de traditionelepartijen dat het Vlaams Belang ook maar iets tegen vreemdelingen heeft. Het Vlaams Belang heeft iets tegen het vreemdelingenbeleid. Maar dat is iets anders.

Citaat:

Als je anderen de vinger wijst zonder een vorm van grondige zelfkritiek vind ik diegene nogal onverdraagzaam. Er zijn nog anderen buiten het VB die dat ok doen hoor, maar dat verbloemt niet het gedrag van het VB hé.
Ongeacht dat je niet kunt stellen dat wie niet aan zelfkritiek doet automatisch onverdraagzaam is, is er ook geen enkele andere partij die dat doet.

Citaat:
Alsjeblieft geen vergelijking maken tussen migranten en Dutroux. Sommige dingen kunnen inderdaad niet door de beugel, maar om zo'n kutvergelijking te maken en daarmee een hele groep (met ok vele onschuldigingen) door het slijk te halen en in één lijn te vernoemen met een kinderverkrachter, is er toch wel over zenne.
Ik maakte de vergelijking omdat jij zei: dat wie nooit een positief woord over iemand zegt automatisch onverdraagzaam is. Tenminste zo heb ik het begrepen. Deze redenering wilde ik ontkrachte door de vergelijking te maken met Dutroux. Het was niet mijn bedoeling om migranten met Dutroux te vergelijken.

Citaat:
Het tricky gedeelte in je verhaal over welkom zijn zit niet in het woordje welkom, maar in het woordje 'aanpassen'. Kan je dat beter omschrijven?
Als aanpassen betekent dat ze vlaamse copietjes moeten worden, dan beperkt je ieders individuele vrijheid in de keuze van identiteitsvorming en ben je naar mijn mening onverdraagzaam.
Kijk. Als je besluit om te emigreren naar een ander land, dan mag je toch verwachten dat je bereid bent om tenminste de taal van, dat land te leren? Of niet soms. Zie jij soms een Vlaming naar Amerika of naar Frankrijk emigreren en daar eisen in het Vlaams behandeld te worden? Dat kan toch niet?

Citaat:
Zoals je al gelezen hebt (of niet) ben ik een eclecticist wat betreft indentiteitsvorming en cultuurkeuze. Daarover moet het VB mij niet komen zeggen dat ik dat niet meer mag. Gelukkig ben ik zelf een Vlamingske en gaan ze hun 'eigen volk' daar toch niet mee lastig vallen, hoop ik.
Natuurlijk gaan ze daar hun eigen volk niet mee lastigvallen. Die spreken de landstaal sowieso.

Citaat:
Als je nergens geen enkele blijk geeft van gezonde zelfkritiek maar wel iedere detail van anderen gaat bekritiseren, dan vind ik dat eenzijdige zever en noem ik het inderdaad onterecht onverdraagzaam!
Dan is elke partij onverdraagzaam.


Citaat:
Dat is dan ook wat mij het meest van al stoort, spijtig genoeg.
Niet alleen het VB heeft daar last van hoor. Denk aub niet dat ik enkel mij wil vastbijten in wat er zou schelen met het VB. Ik betrap er mij zelf ook wel af en toe op, maar wil er dan telkens werk van maken om daar iedere keer van te leren in de hoop dat ik daar tegen opgewassen geraak.
Veel succes

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden