Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2017, 11:14   #186
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk hek dan wel? Ik ben een groot voorstander van een uitkering voor de thuiswerkende vrouw. Dit is een van de meest miskende taken in onze samenleving.

Uw berichten getuigen trouwens van een bijzondere denigrerende benadering van het moederschap en zeker van die vrouwen die ervoor kiezen om zich volledig te geven voor hun gezin.
Ik ben daar helemaal geen voorstander van, om vrouwen die thuis blijven te betalen. Ouderschap is een vrijwillige keuze, wanneer je voor kinderen kiest, en geen of te weinig inkomen hebt, krijg je al verhoogde kinderbijslag, omniostatuut, een sociale woning of indien je te lang op de wachtlijst staat, huursubsidie, studiebeurs , enz..we doen dus genoeg om gezinnen bij te springen.

Maar kinderen krijgen betekent verantwoordelijkheid dragen, dus wanneer moeder thuis blijft, moet de man in het onderhoud van het gezin voorzien, of omgekeerd, kan ook.

Het is een ( voor vrouwen negatief) moreel oordeel te stellen dat werkende moeders zich niet" volledig aan hun gezin wijden".
Betekend dit ook dat iedere werkende vader zich niet " volledig aan het gezin wijdt? "
Ook werkende ouders wijden zich aan hun gezin, vaak met voldoende fin middelen om te zorgen voor ook materiele welvaart.
Waarmee ik niet stel dat dit moet, wanneer een van de ouders voldoende verdient, kan de andere ouder, wanneer die dit wil, gerust thuis blijven.
Ouderschap is een keuze met bijbehorende verantwoordelijkheid!
alice is offline   Met citaat antwoorden