Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2019, 21:48   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het hangt er van af in welke functie. Een lul aan de cafetoog mag alles zeggen, thuis tegen uw vrienden moogt ge alles zeggen. Eenmaal ge een functie bekleed of verantwoordelijkheid hebt zwijgt ge. Uw eigen mening is dan ingelockt omdat geaardheid van mensen beschermd moet worden.
Jouw stelling is veel te ongenuanceerd geformuleerd.

Ze geldt eigenlijk enkel voor de uitvoerende mandaten, die gehouden zijn door het bestuursakkoord.

Zeker parlementsleden horen hun free speech te verdedigen.
Niet ongelimiteerd natuurlijk: een tsjeef moet niet afkomen dat hij tegen de katholieke kerk is. Maar hij mag wel van mening zijn, en verkondigen, dat er scheiding van kerk en staat moet zijn.

En voor zo ver ik me herinner, heeft dat dom wijveke uit West-Vlaanderen in het interview benadrukt dat haar mening geen partijstandpunt is.

Alhoewel ik ze dus de domste koe uit heel de politieke stal vind, waardeer ik haar oprechtheid en haar vrankheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden