Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2019, 11:09   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet een brievenbus kopen geschikt voor pakketjes. Sinds ik er een heb, nooit problemen. Het helpt ook als ze u regelmatig als klant hebben (geldt voor alle koerierdiensten).
Waarom zou ik, om de klunzen van Bpost te plezieren, een andere brievenbus moeten zetten wanneer andere koerierdiensten geen problemen hebben met het pakje onder de carport te leggen, de poort op slot te doen en de sleutel in de brievenbus steken?

Ik stelde eind vorige week bij Bpost mijn 'leveringsvoorkeuren' in. Daar gaf ik aan dat pakjes ook op een 'veilige plaats' (de carport) gelegd mogen worden. Ik verwachtte immers een pakje op een dag dat er niemand thuis ging zijn.

Uiteindelijk duurde het nog twee dagen langer vooraleer mijn pakje arriveerde (een fout in het sorteercentrum blijkbaar) maar toen ik de bewuste dag naar mijn pakje ging zoeken vond ik enkel een briefje in de bus. Er hing nochtans een briefje op de voordeur (pakje onder carport, sleutel carport nadien in de brievenbus) en ik gaf bij Bpost aan dat die carport een veilige plaats is.

Ik ga er dan ook van uit dat de postbode zelfs niet aangebeld heeft, anders had hij het briefje wel zien hangen.

Als ik dan naar Bpost bel komen ze daar uit de lucht vallen en blijven mij vragen of ik een brief met codes aangekregen heb over die 'veilige plaats'. Nee, die heb ik niet. Of ik ergens binnen mijn account kan klikken om die codes aan te vragen? Nee, kan ik nergens. Of er groene vinkjes of rode kruisjes achter mijn leveringsvoorkeuren staan? Nee, geen van beiden. Of ik die voorkeuren wel via de website van Bpost heb ingesteld? Kan ik mijn Bpost account dan ook aanpassen via de website van iemand anders misschien? Of ik echt geen brief heb aangekregen? Nee, echt niet, enkel een bevestigingsmail dat mijn leveringsvoorkeuren gewijzigd en bevestigd zijn. Of ik daar wel zeker van ben want dat dat normaal niet kan? Ja, ik ben er zeker van, ik zit hier vanuit mijn inbox en mijn Bpost account voor te lezen mevrouw. Of ik screenshots wil nemen van mijn account en mijn leveringsvoorkeuren? Nee, laat maar. Ik rij wel 8 km om mijn pakje bij het 'dichtsbijzijnde' postkantoor op te halen...

Twee weken terug een levering met (ik geloof) DPD. Daar kon ik via track&trace tot op enkele honderden meters nauwkeurig zien waar de koerier zich bevond, hoeveel klanten hij nog te doen had en hoe laat ze hem aan mijn voordeur verwachtten (tijdsspanne van een half uur). En als ik niet thuis ging zijn tegen dat de koerier arriveerde kon ik tot net voor hij hier aan de deur stond nog ingeven waar hij het pakje mocht droppen of afgeven. Ik geef een kwartier voor hij hier aankomt "carport' in, vertrek naar mijn werk en vind 's avonds het pakje onder de carport.

Bij DPD gaat zoiets via het internet, bij Bpost moeten die gegevens via tamtam doorgestuurd worden lijkt het.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden