Los bericht bekijken
Oud 15 november 2017, 10:34   #16878
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik al zei : ik heb zijn fameuze boek gelezen. Het is slecht : staat vol aannames en conclusies uit de losse pols, mist elke vorm van wetenschappelijke methode en drijft op zijn persoonlijke fantasie en inkleuring. Maar doordat hij zich niet stoort aan wetenschappelijke methodiek is het heeel licht verteerbaar voor een publiek met weinig scholing en dat + de sensatie titel heeft hem miljonair gemaakt.
Ik zal dan maar nog eens herhalen hetgeen ik in een vroegere post stelde:

Von Däniken (en nog enkele anderen) was een kind van zijn tijd. Gewoon iemand die een boek schreef dat buiten de lijntjes kleurde van de traditionele archeologie en geschiedenis. Buiten de traditionele lijntjes kleuren was in zijn tijd een nationale sport.

Het was wel een boek dat een geweldig succes kende. Én het was tevens een boek dat heel wat mensen deed nadenken. Of het allemaal waar was wat in het boek stond , is weer een andere zaak.

Deze mensen echter die wat pienter waren of wat kritisch , lazen ook het boek dat een antwoord was op Van Däniken en dat als titel droeg 'Hebben ze gelijk??' . Een boek waarin heel wat hypotheses van Von Däniken ontzenuwd werden. Maar niet alle hypotheses.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 november 2017 om 10:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden