Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2019, 15:28   #950
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ja en ik geniet elke dag meer en meer van het rustig oud worden

Maar ik geloof niet dat een Model 3 of eender welke gewone E-wagen een uur lang op een circuit het van gewone ICE-wagens kan uithouden. Ik heb even een Lotus Esprit gehad. Een oudje maar die kon gerust een uur op circuit voluit gaan. Enige nadeel waren de zwakke remmen. Die geraakten snel overhit. Maar een wagen van meer dan 25 jaar oud of een nieuwe en vol met technologie gestoken E-wagen? Ik zou mijn centen niet op de E-wagen inzetten
Een Formule E wagen doet met een 54 kWh batterijpack 45 minuten race + 1 ultieme ronde. Geen wagenwissel meer zoals 2 jaar geleden.

Citaat:
Klik

The race itself is set to 45 minutes plus one lap. Until season four, drivers made one mandatory pit stop to change cars.

The 2018-19 season features the all-new second generation Formula E car, which boasts significant technological advances over the previous Spark-Renault SRT_01E chassis – its 54 kWh battery and power output rising from 200 kW to 250 kW and top speed rising to around 280 km/h (174 mph). The arrival of the Gen2 car also sees an end to the series’ mid-race car-swaps.[20]
Wacht nog enkele jaren als nog performantere batterijen uitkomen (kWh/kg)

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 15:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden