Discussie: Barbecue anyone??
Los bericht bekijken
Oud 29 september 2017, 13:32   #28
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag: dienen VN-vredestroepen de mores over te nemen van Afrikaanse warlords, martelpraktijken inclusief, of moeten ze zich houden aan de rules of engagement, het militair recht en de verscheidene mensenrechtenverdragen en conventies?



Ja - van mensen die kinderen levend verbranden verwacht ik dat.
Er is daar niemand levend verbrand er is daar alleen een vergissing gebeurt inzake die "kleine" op te sluiten en te vergeten. Spijtig maar zulke zaken gebeuren in oorlogsgebied. Probeer maar eens normaal te functioneren in die omstandigheden, rij maar eens langs een weg waar een tiental mensen gespietst hangen en zie maar eens wat dat met je doet.

Een waar gebeurd verhaaltje: 10 Soldaten zitten achteraan op een vrachtwagen die vrachtwagen vertrekt dus, plots uit het niets komt daar een jongetje van een jaar of acht negen uit de mensen massa naar de camion gelopen, dat ventje heeft wel een gewapende granaat in zijn hand en maakt aanstalten die in de laadruimte van de camion te gooien.
Wat doet u?
Gelukkig staan alle zintuigen op scherp als je u in de gevarenzone bevindt, en zien ze die kleine aankomen, de soldaten die vooraan zitten kloppen op het dak van de kabine om de chauffeur tot spoed aan te manen, een van de soldaten achteraan schiet van uit de heup voor de voeten van dat manneke, dat was althans de bedoeling, hij raakt dat ventje in zijn been, dat manneke valt lost die granaat en kaboem weg manneke en twee dode burgers en een zevental gewonden.
Denkt u dat die soldaten in feeststemming waren omdat ze ontsnapt waren aan een aanslag? Die soldaat die zijn makker gered heeft hoe zou die zich momenteel voelen (het gebeurte is ongeveer 40 jaar geleden), zou die man nog leven of zou hij zich een kogel door de kop gejaagd hebben van schuldgevoelens of omdat hij nog steeds dat ventje ziet vallen en ontploffen?

Mijn beste sneeuwvlokjes denken jullie echt dat oorlog een spelletje is, er zijn geen winnaars alleen maar verliezers.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden