Los bericht bekijken
Oud 24 november 2018, 17:29   #20624
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat ik bedoel met mijn posting, geldt wel voor beide kanten hé.
Aan de ene kant heb je wat verdraagzaamheid (de lange tenen), aan de andere kant heb je respect.
Als de ene kant moeilijk begint te doen, is het soms niet verwonderlijk dat de andere kant ook wat moeilijk begint te doen en vice versa.
Heel de Catalaanse kwestie is hier trouwens een mooi voorbeeldje van.
De boel is geëscaleerd, met alle mooie gevolgen vandien.
Hadden ze van in het begin, beide kampen, hun gezond verstand gebruikt...
Spot, satire, dat valt allemaal onder vrije meningsuiting. Ik hoef van niemand verdraagzaamheid en wil graag als burger het recht om die niet te -moeten- hebben voor een ander. De keuze om dat te doen, of net niet hoort tot mijn vrijheid.

Een terecht opgelegde wettelijke limiet aan die vrijheid is : laster en eerroof.

Wat jij zegt is natuurlijk ook juist : wat verdraagzaamheid kan veel oplossen. Maar het mag geen afdwingbaar iets zijn, op straffe van vervolging.

Spanje is overigens zo uniek niet hoor : in het gidsland Nederland kun je 5 jaar gevangenis krijgen voor majesteitsschennis. Volstrekt achterlijk toch ?

Ik hoop dat Pedro Sanchez zijn initiatief door het parlement kan krijgen, om dat in spanje te depenaliseren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden