Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2023, 14:00   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ik geef bedelaars heel soms iets om bij niets geven een later schuldgevoel te vermijden.
Intussen heb ik van dat laatste minder last dan vroeger.
De laatste bedels repliceerde ik met klop aan bij overheid, die pakte mijn Sinterklaasgeld af om Sinterklaas te spelen in mijn plaats. Het grappige is dat die gebroken 2 woorden Nederlands sprekenden dat blijkbaar verstaan.
Er zijn 2 klassen bedelaars, de ene zie je telkens opnieuw her en der, merken je op, en komen op je af om je te komen ambeteren, sommigen zelfs voor verkeerslichten om dat bij chauffeurs door hun venster te doen, de andere zetten zich ergens met een kommeke voor zich, sommigen zelfs in een soort biddende positie nikszeggend met gezicht naar de grond.
Ik zou zeggen, het eerste is wat gebeurt in de staatswereld, het laatste in de geloofswereld, en het verschil tussen beide werelden is hetzelfde als tussen een kostuum en een pij, beide te koop in carnavalswinkels.
Van de pakweg 30 bedelaars die ik de laatste 5 jaar in Gent tegenkwam, leek er mij welgeteld één echt uit noodzaak, in nazi coup jaar 2020 voorjaar, een jonge vrouw die toen ik mijn fiets voor Aldi parkeerde van kweet niet waar pardoes voor me stond en even pardoes en kort 20 euro vroeg, zonder 1 verder woord, alsof het fel tegen haar zin was. Ik haalde zo een briefke boven, gaf het zonder 1 woord, de vrouw pakte het zonder 1 woord en beende weg, en ik heb die, in tegenstelling tot de andere pakweg 29, nooit meer terug gezien, niet als bedelaar en niet als eventuele passante ergens opgevallen.
Ik kan het mezelf hier wijsmaken, maar ik denk dat dat de enige van de 30 was die echt geld nodig had, en de rest maar voor tgemak, zo krijgen is gemakkelijker dan verdienen.
Ik denk daardoor ook dat bedelaars zakenmensen zijn. Die vrouw bedelde niet, ze poogde me niet te overtuigen, ze vroeg kort en direct en mijn reageren ging dito, er was geen onderhandeling of andere blabla. Ik had er geen gevoel bij en hield er geen gevoel aan over net zomin als bij het kopen van een doos tortilla chips in Colruyt. De vrouw hield er 20 euro aan over, ik een herinnering die bij het lezen hier even plots boven kwam.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 januari 2023 om 14:00.
Erw is offline   Met citaat antwoorden