Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2023, 20:21   #201
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
't Kan heel goed zijn dat ze dat zomaar gevraagd hebben.. ik kan mijn ook heel goed voorstellen dat ze die sos van nen toren verder hebben aangesproken of die dat niet even zou kunnen regelen voor hun.. ge weet wel eh.. dan gaat dat wat vlotter..

En ik kan me ook voorstellen dat ze op de dienst van het zeewezen daar geen bezwaar tegen maakte.. het is ook aannemelijk dat het licht van zo een vuurtoren enkel de zee moet belichten en als daarmee de mensen een betere nachtrust hebben is het kleven van een folie het proberen waard..

Maar de vuurtoren werd vanaf 29 oktober 2004 beschermd als monument en op 5 oktober 2009 aangeduid als bouwkundig erfgoed. Aan zulke dingen raak je niet zomaar.

Mensen die bijvoorbeeld in Gent aan de graslei een woning hebben mogen daar ook geen dubbele beglazing plaatsen. Dat moet enkel glas blijven opdat de gevel onveranderd blijft. Voorschriften voor erfgoed, monumenten, beschermde dorpszichten.. Overal in ons land kom je zulke dingen tegen en moet je als eigenaar/huurder rekening houden met de wetgeving. Daar is geen discussie over.

Als mensen dan naast zo een monument willen wonen/bouwen/werken/sporten/... dan horen ze dat monument ten volle te accepteren. Of dat monument dan een oogverblindend licht geeft of uren in de wind stinkt of een hels kabaal maakt en of dat ook allemaal nuttig is, dat speelt eigenlijk geen rol.
Prima gezegd
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden