Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2005, 23:10   #28
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Vertalingsprogramma's leveren heel slecht werk, ziehier het resultaat...

En voor de jongeren die geen Frans kunnen/willen: over twintig jaar zullen je het beklagen. Mijn pa is maar tot zijn veertiende naar school geweest, landbouwopleiding, nooit talen geleerd dus terwijl hij er best wel slim genoeg voor was. Nu beseft hij dat dit de grootste stommiteit van zijn leven was: probeer maar eens een toeristisch bezoek te brengen aan frankrijk of Wallonië zonder dat je deftig Frans spreekt. Om nog maar te zwijgen voor Franse klanten ed... Ook als je boeken wil lezen die oorspronkelijk in een andere taal zijn geschreven moet je altijd terugvallen op vertalingen (en dus minderwaardig). Talen zijn de poort naar de wijsheid. Ho
Is dat een argument?? Ga je naar Duitsland en je staat nergens met je Frans. Idem voor Italië,Spanje,Engeland,Denemarken, ... gho te veel om op te noemen. Als ik elke taal moet gaan leren van het land dat ik bezoek
Klanten komen ook dikwijls uit andere landen dan Frankrijk (of Walonië ).
Talen zijn heel belangrijk, maar er zijn veel belangrijkere talen dat Frans, zie Engels, Duits ,(stilekesaan ook de slavische talen). Je leert de talen die je het meest gebruikt...
__________________
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline