Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2005, 23:30   #31
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Is dat een argument?? Ga je naar Duitsland en je staat nergens met je Frans. Idem voor Italië,Spanje,Engeland,Denemarken, ... gho te veel om op te noemen. Als ik elke taal moet gaan leren van het land dat ik bezoek
Klanten komen ook dikwijls uit andere landen dan Frankrijk (of Walonië ).
Talen zijn heel belangrijk, maar er zijn veel belangrijkere talen dat Frans, zie Engels, Duits ,(stilekesaan ook de slavische talen). Je leert de talen die je het meest gebruikt...
Vind ik ook. Maar als je geen Frans kent, mis je toch heel wat vind ik. Ook al is Duits economisch belangrijker, ik vind het belangrijker Frans te begrijpen (te meer daar de Duitsers meestal wel bekwaam zijn with ze languagues). In het Duits kom je er wel met sauerkraut en bratwurst. Spaans zou ik ook wel willen kunnen, maar al bij al interesseert Spanje me niet al te veel, laat staan Zuid-Amerika. Kwa cultuur en keuken moet Spanje toch een stuk onderdoen voor de andere mediterrane landen.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 29 januari 2005 om 23:35.
gm10 is offline