Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2008, 06:42   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Bovendien: als ik op jongere leeftijd er voor zorg goed te verdienen en vervolgens mijn verdiende geld goed te beleggen (dus met "geld bezig zijn"), dan kan ik op vroegere leeftijd stoppen met werken en mij met verder puur op kennis toeleggen zonder mij nog zorgen te hoeven maken of ik wel rond kom...
Misschien lukt het ons zelf om economie te begrijpen en dan hoeven we ons zo niet met dat geld op zich bezig te houden. The Money Illusion Syndrome plaatst de kar voor het paard met als gevolg dat we onze leefwereld verwoesten inclusief het menszijn die gestagneerd wordt in z’n groei. Deze dynamiek vooral gestuurd door een kortzichtige benadering van economie resulteert in allerhande verhitte discussies waardoor op zich elke solidariteit in de kiem gesmoord wordt. Men spreekt wel over kenniseconomie maar of we er al veel wijzer van geworden zijn is gezien de huidige tendensen verschrikkelijk twijfelachtig. Als we daadwerkelijk kennis zouden verwerven, zou dit betekenen dat we minder hoeven te werken als gevolg van de creativiteit. Als creativiteit eenzijdig bekeken wordt in functie van meer geld dan krijgen we een niet logische dynamiek en dat met al z’n nadelige gevolgen die hieruit voortvloeien.

Hoop doet leven.
MIS is offline   Met citaat antwoorden