Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2012, 20:30   #37
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Corruptie vind je in alle partijen met bestuursverantwoordelijkheid. Maar niet enkel onder politici, het hoort bij de Vlaamse/Belgische "volksaard" om belastingen te ontduiken, en vooral bedrijfsleiders doen daar gretig aan mee. Ik denk dat de meeste corruptie in België tegenwoordig op het gemeentelijke vlak te vinden is, vooral in meer landelijke besturen, bij het toekennen van bouwvergunningen, contracten en dergelijke. Natuurlijk moet je daarvoor met 2 zijn, politicus EN bedrijfsleider.

Heb ik Bart Dewever al horen pleiten voor meer middelen voor het ministerie van financiën? Ik dacht van niet. In tegendeel hij wilde liever een regering vormen met Reynders, die verantwoordelijk was voor het erg lakse beleid ten overstaan van fraude en corruptie.

Als je op West-Europees niveau kijkt, zie je dat de corruptste landen door rechts geregeerd worden, zoals Italië. (voorbeeld van sommige rechts-nationalisten, zegt forza Flandria U nog iets?)
En de corruptie in China, dat is geen probleem zeker. In Cuba ook niet zeker.
Corruptie is gewoon een probleem en of dat nu links of rechts is maakt niet uit. De aanwezigheid van een vetpot zonder controle is voldoende om corruptie te kweken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden