Los bericht bekijken
Oud 3 september 2016, 07:30   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Hoed af voor de tegenstrever, nu Hermes Sanctorum

Die man geeft de zekerheid van zijn mandaat op, omdat hij voor de volle 100 procent wil gaan voor verdoofd slachten. En omdat zijn partij dus niet volgt, trekt hij zijn conclusies.

De jeugd zou zeggen "respect" (uit het Engels dan), ouderen als ik zeggen "hoed af".

titel: Hermes Sanctorum stapt uit Groen
link: http://www.demorgen.be/nieuws/hermes...roen-bbdb4288/

Citaat:
Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum verlaat Groen en gaat als onafhankelijke zetelen. "Ik wil voluit voor een totaalverbod op onverdoofd slachten blijven gaan, zonder de handrem op", zegt hij vandaag in Het Laatste Nieuws.

De 35-jarige Leuvenaar speelt zijn zitje in de Senaat kwijt en zal ook geen tweede keer lijsttrekker kunnen worden in Vlaams-Brabant. "Dierenwelzijn is de reden dat ik in de politiek ben gestapt. Dan is het onverzoenbaar met mijn geweten om met de handrem op voor een verbod op onverdoofd slachten te strijden", aldus Sanctorum, die de komende drie jaar als onafhankelijke zetelt in het Vlaams Parlement.

Sanctorum opende in maart de politieke discussie over het onverdoofd slachten door in eigen naam een wetsvoorstel voor een verbod in te dienen. Even leek daarover een politieke consensus in de maak, maar uiteindelijk haakte CD&V af. Minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) heeft intussen als compromis gewezen Boerenbond-topman Piet Vanthemsche aangesteld als bemiddelaar om te overleggen met de verschillende geloofsgemeenschappen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden