Los bericht bekijken
Oud 14 december 2018, 19:04   #88
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat jij verstaat over Islamitisch terrorisme is erg beperkt, elke verkrachting en onderdrukking van meisjes is een vorm van Islamitisch terrorisme, dit gaat erg veel mensen aan, veel meer dan die enkele dooie die in het nieuws komen. De kinderen die naar het thuisland worden gestuurd omdat ze te westers zijn, de 'passionele' moorden vanwege een lief die het uitmaakt. Die zaken zijn allemaal oververtegenwoordigd bij Islamisten en dus terrorisme die we anders niet zouden gehad hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat een vergelijking, zeg
Durf je dat ook te zeggen tegen nabestaanden van slachtoffers van die aanslagen NU?
Is je moeder, vader, zus, kind uiteengereten door een aanslag van een islamitische zelfmoordterrorist?
Och, troost je dat is niet zo erg, er waren veel meer aanslagen in europa vroeger...

Aanslagen nu door islamitische zelfmoordterroristen zijn haatmisdaden door wraakzuchtige godsdienstfanaten, net gericht tegen burgers en wel wegens hun geloofsovertuigingen om angst en terreur te zaaien.
Nogal een verschil met politieke verzetsgroepen of dierenrechtenactivisten...toch voor weldenkende mensen..

Dat het achterlijke uitschot der aarde maar in hun eigen landen blijven en mensen met rust laten, het gaat er nog van komen dat we hen allemaal terug moeten jagen zoals toen door Spanje om opnieuw leefbare maatschappijen te krijgen.
Beleid maak je op statistieken. Er zijn ook nog steeds vluchtelingen die teruggestuurd worden naar een veilig geacht land die daar toch omkomen door oorlog of bendegeweld. Er zijn ook kinderen die vroeger sterven omdat dat ene medicijn dat mogelijk kan helpen te duur is om vergoed te worden. Het op de man spelen met "durf je dat ook tegen het slachtoffer te zeggen?" verandert daar helaas niks aan. Bovendien sprak ik tegen dat er nu veel meer terrorisme is dan vroeger, en voegde ik daar de verduidelijking aan toe dat ik het had over de situatie in Europa/het Westen, en op dat vlak is mijn bewering gewoon waar. Er is helemaal niet veel meer terrorisme dan "vroeger". Dan kunnen we door lullen over de psychologische, sociale en mediatechnische kanten van waarom dat wel zo lijkt, maar het is niet zo. Dat zegt helemaal niks over of terrorisme erg is (dat is het, duh), of over of dit terrorisme verder teruggebracht kan worden.

En als alle gewelddadige criminaliteit meetelt als terrorisme heb ik goed nieuws voor je: die is namelijk sinds ongeveer het jaar 2000 gemiddeld in Westerse landen behoorlijk gedaald, ook onder immigrantengroepen. Dus ook in dat geval was er vroeger meer terrorisme.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline